شناسهٔ خبر: 50261683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

افتتاح بزرگترین نمایشگاه دفاعی کره جنوبی

کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) بزرگترین نمایشگاه دفاعی

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، به نقل از خبرگزاری رویترز، مراسم افتتاحیه "نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی و دفاعی" (ADEX) در یک پایگاه هوایی در سئول با پرتاب موشک بالستیک کره شمالی (SLBM) تا حدودی تحت الشعاع قرار گرفت.

لی جونگ-هو، مسئول "نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی و دفاعی" به خبرنگاران گفت که علیرغم وضعیت همه گیری ویروس کرونا در سال جاری، انتظار می‌رود که بازاریابی صادراتی با محصولات توسعه یافته توسط شرکت‌های داخلی نسبت به سال گذشته، افزایش یابد.

کره جنوبی، حداقل ۴۴۰ شرکت از ۲۸ کشور جهان، ۷۹ نوع هواپیما و ۶۸ نوع تجهیزات زمینی را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است. انتظار می‌رود که حدود ۳۰۰ مقام دولتی و نظامی از ۴۵ کشور در این رویداد که تا شنبه ادامه دارد، بازدید کنند.

نیروی هوایی آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد که حداقل ۱۷۰ سرباز آمریکایی برای نمایش هواپیماهای نظامی آمریکا مستقر شده‌اند.

هفته گذشته، مقامات صنایع هوافضایی کره از اظهارنظر درخصوص قراردهای احتمالی صادراتی برای جنگنده "کِی.اف-۲۱" و "هلیکوپترهای سبک جنگی" خودداری کردند؛ اما گفتند که هر دو برنامه در مسیر درست خود قرار دارند.

شرکت هواپیمایی کره جنوبی اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین را با قابلیت بلند شدن و فرود عمودی به نمایش می‌گذارد؛ در حالی که "مرکز فضایی" در این نمایشگاه اجزای برنامه فضایی کره جنوبی را نشان می‌دهد.

کره شمالی درخصوص افزایش تسلیحات کره جنوبی شکایت کرده است و مدعی است که این امر موجب بی‌ثباتی شبه جزیره می‌شود.

براساس اطلاعات "موسسه تحقیقاتی صلح جهانی استکهلم" صادرات تسلیحاتی کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، ۲۱۰ درصد بیشتر از سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ بوده است.

نظر شما