شناسهٔ خبر: 50261514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای پروژه‌های برق در همدان به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان

استاندار همدان گفت: پروژه‌های یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برق در همدان در دست اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدسعید شاهرخی عصر امروز در شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان با بیان اینکه حضور وزیر نیرو در همدان به خاطر رفع مشکلات کم‌آبی این استان، نشانگر حرکت جهادی ایشان است و قدردان هستیم اظهار کرد: امیدواریم با حضور وزیر نیرو در دولت جدید، شاهد جهش در پروژه‌های وزارت نیرو باشیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو یکی از وزارتخانه‌هایی است که در راستای توسعه استان، تلاش‌ها و طرح‌های چشم‌گیری داشته است گفت: سدهای مختلفی در جنوب استان احداث شده که هر کدام مشکلات یک منطقه را پوشش می‌دهد.

استاندار همدان با بیان اینکه سد‌هایی که طی چند سال اخیر در استان احداث شده و یا در دست احداث هستند نقش موثری در استان ایفا خواهند کرد گفت: فاضلاب تهدید جدی برای استان بود که با تلاش مدیران استان خوشبختانه امروز به یک فرصت تبدیل شد‌ه است.

وی با بیان اینکه در حوزه برق نیز مدیران مربوطه با تلاش شبانه‌روزی توانسته‌اند اقدامات اثرگذاری انجام دهند و واحدهای تولیدی در این زمینه مشکل خاصی نداشته باشند افزود: چندین پست مهم برق در استان راه‌اندازی شده و بیش از  یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه نیز در دست اجرا است.

شاهرخی تاکید کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وزارت نیرو در استان وجود دارد که با شناسایی و برنامه‌ریزی می‌توان مسائل و مشکلات استان در این حوزه را رفع کرد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز با بیان اینکه طی سال‌های اخیر سدهای مختلف در استان احداث شده یا اکنون در دست اقدام است اظهار کرد: سامانه انتقال آب شرب شهر تویسرکان به روش بی او تی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

منصور با بیان اینکه افزایش ارتفاع سد اکباتان از اقدام ویژه‌ای بوده که انجام شده است گفت: با توجه به کم‌آبی، اگر به این منوال پیش برویم تا ۲۰ آبان ماه نمی‌توان از سد اکباتان استفاده کرد اما برنامه‌هایی در این راستا انجام شده که بتوانیم مدیریت آب داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات آبرسانی به روخانه و نیز آبرسانی از رودخانه در راستای کنترل کم‌آبی استان گفت: آبرسانی از رودخانه دره مرابیگ از ابتدای آبان ماه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان به اجاره چاه‌های کشاورزی در مدیریت آب همدان اشاره کرد و افزود: در این راستا حفاری چاه‌های آب شرب مورد توجه بوده که یک منطقه شناسایی و مجوز لازم صادر شده است.

وی با اشاره به طرح آب رسانی به همدان به عنوان طرح بلند مدت  به اعتبارات نیاز دارد گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های اضطراری هزینه شده است.

ستوده در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبرسانی همدان احتیاج است.

انتهای پیام/89026/

نظر شما