شناسهٔ خبر: 50261488 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با وزیر خارجه قطر دیدار کرد

«رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، با وزیر خارجه قطر در مورد مسائل منطقه از جمله مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین ،ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الوطن» قطر نوشت: در این دیدار که امروز (سه شنبه) در دوحه برگزار شد، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر و رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، توسعه روابط بین دو کشور را نیز بررسی کردند.  

بر اساس این گزارش، آن‌ها همچنین درباره آخرین تحولات منطقه از جمله ایران تبادل نظر کردند.  

پیش از این رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران دیروز (دوشنبه) با مقامات امارات در مورد چالش‌های امنیتی منطقه و مذاکرات درباره برجام گفت و گو کرده بود. 

مالی پیش از این اعلام کرده بود که در سفر به امارات، قطر و عربستان درباره برجام و مسائل منطقه گفت و گو خواهد کرد. 

این مقام وزارت خارجه آمریکا جمعه گذشته در توییتی نوشت که مشتاقانه در انتظار سفر به امارات، قطر و عربستان سعودی از ۱۵ تا ۲۱ اکتبر هستم. 

وی تصریح کرد، در این سفر در مورد مسائل منطقه‌ای و تلاش ما برای مذاکره به منظور بازگشت متقابل به برجام گفت و گو خواهم کرد. 

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، سفر این مقام آمریکایی به این سه کشور منطقه از روز جمعه ۱۵ اکتبر تا چهارشنبه ۲۱ اکتبر (۲۳ تا ۲۹ مهرماه) بطول خواهد انجامید. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که رابرت مالی در این سفر با شرکای واشنگتن درباره ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای آن و نیز تلاش برای مذاکره به منظور بازگشت متقابل به تعهدات برجامی بحث و گفت وگو می‌کند. 

رابرت مالی چهارشنبه هفته گذشته در «اندیشکده کارنگی» اذعان کرد، ایران تا زمانی که آمریکا از توافق برجام خارج نشده بود، به تعهدات خود در برجام عمل می‌کرد. اگر دولت پیشین آمریکا از برجام خارج نشده بود، ما اکنون در این نقطه نبودیم. 

این روزها در آستانه از سرگیری دور جدید مذاکرات وین، آمریکا، اروپا و منطقه شاهد رفت و آمدهای بسیار دیپلمات‌ها و سیاستمدارانی است که از طریق دیپلماسی پیدا و پنهان در تلاش برای تاثیرگذاری در این مسیر هستند.

نظر شما