شناسهٔ خبر: 50261431 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

یک مشاور صنایع در حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست در گفتگو با جام جم از شیوع ناتوانی های مرتبط با شرایط اسکلتی عضلانی در دهه های آینده می گوید

نسل های بعدی با عضلات خسته و بیمار!

نشستن وکار با صفحه نمایش به میزان بیش از سه ساعت در روز با افزایش خطر بروز مشکلات و درد گردن همراه است. در واقع افزایش زمان نشستن منجر به مشکلات متعددی در سلامتی می شود.

صاحب‌خبر -

دکتر احمد یاری، مدرس دانشگاه و مشاور صنایع در حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست ( HSE ) در گفتگو با جام جم با بیان این مطلب افزود: تقریباً 1.71 میلیارد نفر در سراسر جهان دارای بیماری های اسکلتی عضلانی هستند و در میان اختلالات اسکلتی عضلانی، کمردرد با شیوع 568 میلیون نفر بیشترین بار را ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اسکلتی عضلانی مهمترین عامل ناتوانی در سراسر جهان است و کمردرد تنها علت اصلی ناتوانی در 160 کشور است، اظهار داشت: شرایط اسکلتی عضلانی تحرک و مهارت را به میزان قابل توجهی محدود می کند که منجر به بازنشستگی زودهنگام از کار، سطوح پایین رفاه و کاهش توانایی مشارکت در جامعه می شود. متاسفانه ناتوانی مرتبط با شرایط اسکلتی عضلانی در حال افزایش است و پیش بینی می شود که در دهه های آینده همچنان افزایش یابد. بر اساس توصیه های سازمان بهداشت جهانی، همه افراد برای زندگی سالم تر باید حداقل 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط یا حداقل 75 دقیقه با شدت بالا در هفته انجام دهند.

پونه شیرازی - سلامت / روزنامه جام جم

نظر شما