شناسهٔ خبر: 50261339 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شدند؛

ادعای اسرائیل برای متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم در ایران

نشریه «اسرائیل هیوم» در مطلبی نوشت که تل‌آویو خود را برای انجام یک اقدام یک‌جانبه با هدف متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم در ایران آماده می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نشریه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» امروز (سه‌شنبه) در مطلبی نوشت که تل‌آویو خود را برای انجام یک اقدام یک‌جانبه با هدف متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم در ایران آماده می‌کند.

این نشریه به نقل از مقام‌های ارشد صهیونیست گزارش داد که رژیم تل‌آویو معتقد است دولت کنونی آمریکا به ریاست «جو بایدن» کار چندان خاصی برای متوقف کردن سرعت روزافزون غنی‌سازی اورانیوم توسط تهران انجام نداده است.

این مقام‌های اسرائیلی که نامشان فاش نشد در گفت‌وگو با این نشریه ادعا کردند: «ایران هم‌اکنون در حال غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۶۰ درصد است، که همگان موافق هستند برای مصارف صلح‌آمیز نیست. آمریکایی‌ها این را کاملا قبول دارند و وضعیت را درک می‌کنند».

بر اساس این گزارش، آن‌ها در ادامه ادعاهای خود گفتند: «اما وضعیتی که با آن‌ها (آمریکا) وجود دارد، متفاوت است. آن‌ها (آمریکا) در حال وقت‌کشی هستند و حرکتی انجام نمی‌دهند. رفتار آن‌ها واقعا سردرد جدی برای ما ایجاد کرده است».

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»، دیگر مقام صهیونیست درباره نگرانی تل‌آویو از سیاست دولت بایدن مدعی شد:‌ «وضعیت واقعا دشوار است، هم از نظر چیزی که این دولت (آمریکا) به ارث برده و هم از نظر نبود جدیت جهانی برای مقابله با ایران».

این منابع اظهار داشتند که کارشناسان و مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی هم‌عقیده هستند که تل‌آویو نباید غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران در سطوح بالا را بپذیرد.

پیش از این، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی با متهم کردن ایران به برهم زدن گفت‌وگوها و میز مذاکرات در موضوعات مختلف، ادعا کرد ایران در حال سوءاستفاده از انفعال جامعه جهانی برای پیشبرد اهداف خود است.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی از زمان آغاز به کار در ماه‌های اخیر، تلاش خود را به کار گرفته تا با فرستادن مقام‌های رژیم صهیونیستی به ایالات متحده و دیدار با مقام‌های آمریکایی و کشورهای امضاکننده برجام، از احیای توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما