شناسهٔ خبر: 50261285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر فرهنگی؛

«رادیو اندیشه» در فضای مجازی منتشر می‌شود

تهران-ایرنا-رئیس فرهنگسرای اندیشه از تولید و انتشار «رادیو اندیشه» خبر داد و گفت: محصولات تصویری برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب در فضای مجازی منتشر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از فرهنگسرای اندیشه، ناصر امین‌زاده با اشاره به تولیدات جدید این مرکز اظهار داشت: فرهنگسرای اندیشه در فصل پاییز، ویژه برنامه «رادیو اندیشه» را با رویکردی جدید و متفاوت در فضای مجازی برگزار می‌کند.

وی گفت: در این برنامه، محصولات تصویری متنوع برگرفته از سخنان رهبر فرزانه انقلاب تولید شده و به عنوان منظومه‌ای معرفتی در اختیار کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد.

امین‌زاده افزود: بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب همواره چراغ راه روشنی برای ادامه مسیر انقلاب بوده و عمل به آنها، کشور را از بسیاری از گردنه‌های سخت و پیچیده عبور داده و راه حل بسیاری از مشکلات در محتوای ارزشمند ااین بیانات نهفته است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ بیان کرد: این محصولات در قالب کلیپ‌های کوتاه بوده که برای انتشار در استوری شبکه‌های اجتماعی آماده می‌شود.

وی گفت: هدف اول از این برنامه جلب توجه مردم، مسئولان و نخبگان کشور به سوی مفاهیم و آموزه‌های مهمی است که در سخنرانی‌ها و بیانات رهبر فرزانه انقلاب پنهان مانده و باید برای عموم مردم و به ویژه نسل جوان روشن شود.

رئیس فرهنگسرای اندیشه افزود: یادآوری، تبیین و ترویج اندیشه‌ فرهنگی رهبر حکیم انقلاب اسلامی مسئولیت بزرگی است که بر دوش نهادهای فرهنگی قرار دارد.

امین زاده تاکید کرد: این مسئولیت در گام دوم انقلاب جدی‌تر شده و نهادهای فرهنگی وظیفه دارند ضمن جلب توجه مسئولین کشوری، فعالان ‌فرهنگی و شهروندان به توصیه‌ها، دغدغه‌ها، مطالبات و خاستگاه‌های معظم‌له در جهت نشر و اطلاع‌رسانی آن اقدام کنند تا مبادا در این زمینه غفلت و کم‌کاری‌ صورت گیرد.

وی با اشاره به قدرت رسانه‌ها در بازتاب مطالب مهم اظهار داشت: هدف دوم ضریب‌بخشی به این مفاهیم با استفاده از رسانه‌ مهمی مانند فضای مجازی است، در دنیای امروز رسانه‌ها اهمیتی چند برابر پیدا کرده‌اند و بخشی از قدرت نرم ملت‌ها در توانایی استفاده از این ابزار تعریف می‌شود.

امین‌زاده گفت: در این بین شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ای پرمخاطب، اثرگذار و مهم برای مخاطبان است و «رادیو اندیشه» تلاش دارد با تولید محصول فرهنگی و رسانه‌ای در این میدان مهم نقش‌آفرینی کند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ افزود: هدف‌گذاری ما در ویژه برنامه «رادیو اندیشه» تولید بیش از یکصد محصول تصویری ویژه فضای مجازی است، «در صحنه ماندن جوانان»، «یاد خدا»، «وظیفه امروز ما»، «توصیه به جوانان»، «تقوا یعنی»، «شور انقلابی»، «نماز با توجه»، از جمله موضوع‌هایی است که در این محصولات مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی گفت: در رادیو اندیشه به موضوع‌های «شهید آوینی»، «فرهنگ ایرانی»، «ازدواج»، «پیشرفت کشور»، «مکتب بسیج»، «بسیج خار چشم دشمن»، «عظمت زن»، «ارزش حجاب»، «بی‌اعتمادی به آمریکا»، «جاهلیت مدرن»، «اصلاح الگوی مصرف»، «رفتار امام حسین(ع)»، «تولید ملی»، «قرآن و تدبر در آن» و «دشمن‌شناسی» نیز پرداخته می‌شود.

براساس این گزارش، «رادیو اندیشه» به زودی از صفحه مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرهنگسرای اندیشه منتشر شده و برای بازنشر در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

بیان فضایل پیامبر اکرم(ص) در فضای مجازی

خانه فرهنگ شکوفه به مناسبت هفته وحدت، ۱۲ استوری موشن با موضوع خصلت‌ها و فضایل حضرت محمد(ص)، پیامبر مهربانی‌ها را با عنوان «رایحه نبی» در فضای مجازی به نشانی shookofeh.kh۱۴@ منتشر می‌کند.

محتوای مجازی «رایحه نبی» برگرفته از کتاب «منتهی الامال» محدث قمی(ره) و کتاب «مکارم الاخلاق» حسن بن فضل طبرسی است.

بی‌شک تأسی به سیره و سنت حضرت محمد(ص)، بر اساس آیه کریمه «و لکم فی رسول الله اسوه حسنه» راهگشای مشکلات جامعه مسلمانان خواهد بود.

نمایشگاه مجازی «ترنم حروف»

نگارخانه کلک خیال  فرهنگسرای اخلاق نمایشگاه «ترنم حروف» را با ۲۰ اثر خوشنویسی و نقاشی خط با موضوع اشعار فارسی از آثار بهمن پناهی در قالب فتوکلیپ در فضای مجازی به نشانی kelkkhial.gallery@ برپا کرده اشت.

بهمن پناهی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشگاه سوربن پاریس به تحصیل هنر پرداخته است و موضوع پایان‌نامه مقطع دکترای او در هنرهای تجسمی و موزیکولوژی، تحلیل و تحقیق کالبدی رابطه موسیقی و خوشنویسی با عنوان «موزیکال گرافی» است.

نمایشگاه آثار تجسمی «مهر محمد(ص)»

نمایشگاه آثار تجسمی «مهر محمد(ص)» به مناسبت ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت در نگارخانه فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۴۰ اثر از آثار نقاشی، نقاشی خط، مجسمه، عکس، تذهیب، خوشنویسی، نگارگری جمعی از هنرمندان، استادان و مدرسان حوزه هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه روز جمعه(۳۰ مهر) ساعت ۱۵ بارعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور هنرمندان و اساتید در نگارخانه فرهنگسرای گلستان افتتاح می‌شود و تا یازدهم آبان از ساعت ۹ تا ۱۷ میزبان علاقه‌مندان است.

فرهنگسرای گلستان در میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک واقع است.

نظر شما