شناسهٔ خبر: 50261216 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

یکی از مطالبات جدی زنان خانه دار بیمه است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: پس از گذشت سال‌ها مطالبه بیمه زنان خانه‌دار، مطالبه‌ای جدی در میان زنان شده است و از همین جهت مکلفیم پاسخی مناسب به این مطالبه مردمی در نظر داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام بیان کرد: «بیمه زنان خانه دار یکی از موضوعاتی است که از سال‌ها پیش مطرح شده و همواره در شعارهای انتخاباتی، برنامه‌های توسعه و مصوبات بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود اما همچنان مسأله‌ای بر زمین‌مانده است.

پس از گذشت سال‌ها طرح موضوع بیمه زنان خانه‌دار توسط مسؤولان و عدم تحقق آن، شاهد هستیم مطالبه بیمه زنان خانه‌دار، مطالبه‌ای جدی در میان زنان شده است و از همین جهت مکلفیم پاسخی مناسب به این مطالبه مردمی در نظر داشته باشیم. این بیمه، اگرچه موضوعی مهم و قابل توجه و در راستای حمایت از شأن خانه‌داری و زنان خانه‌دار است اما از ابتدا مسیر آن به خوبی طراحی نشده و همین امر نیز مشکلات عدیده‌ای را در فرآیند تحقق و اجرا ایجاد کرده است.

امسال در فراکسیون زنان و خانواده مجلس طی جلسات متعدد با کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس، سناریوهایی جهت تحقق بهینه بیمه زنان خانه‌دار طراحی شد و هر سناریو مورد بررسی و تدقیق قرار گیرد.

دیروز نیز در جلسه‌ای با حضور اعضای فراکسیون، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و مسؤولان بخش‌های مختلف اجرایی این سناریوها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد براساس ملاحظات مطرح‌شده، یکی از سناریوها توسط کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس در جلسات آتی تکمیل و نهایی‌سازی شود.

مطالبات زنان نقطه حساسیت نهاد قانونگذار بوده و سعی می‌کنیم به بهترین نحو ممکن و به دور از شعارزدگی پاسخگوی مطالبات باشیم.»

همچنین رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در مطلب دیگری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «بیمه زنان خانه‌دار مطالبه‌ایست که علی‌رغم گفتگوی بسیار درباره آن، هنوز تحقق پیدا نکرده.

امسال طی جلسات کارشناسی و دستگاهی، ابعاد آن را بررسی و سناریوهایی جهت اجرای بهینه آن طراحی کردیم. این سناریوها در جلسه فراکسیون با دستگاه‌ها بررسی شد و مراحل کارشناسی تا حصول نتیجه ادامه دارد.»

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما