شناسهٔ خبر: 50261120 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخشش فیلم‌های جوانان خراسان رضوی در جشنواره‌های بین المللی

رئیس دفتر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی گفت: امسال اغلب فیلم‌های تولیدی هنرجویان این دفتر به جشنواره‌های بین المللی راه یافته و جوایزه ارزنده کسب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وحید حسینی رئیس دفتر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی گفت: امسال ۲۶ فیلم توسط هنرجویان دفاتر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی ساخته شد که ۲۰ فیلم از این تعداد به جشنواره‌های بین المللی راه یافت.

او افزود: از بین فیلم‌های کوتاه که از خراسان رضوی به جشنواره‌های بین المللی راه یافتند، انیمیشن "من آلیس نیستم، اما اینجا سرزمین عجایب است" به نویسندگی و کارگردانی "مهدیه سادات احمدی سلیمانی" به ۱۲۰ جشنواره بین المللی دعوت شد و حدود ۴۰ جایزه را از این جشنواره‌ها کسب کرد و فیلم کوتاه "فیلمرغ" به کارگردانی "امیر مسعود سهیلی" نیز به ۲۰۰ جشنواره بین المللی راه یافت و حدود ۷۰ جایزه از این جشنواره‌ها را از آن خود کرد.

رئیس دفتر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی ادامه داد: این استان همواره سهم بسیار در تربیت فیلمسازان خوب بخش فیلم‌های کوتاه داشته که هم اینک در تهران و حتی سایر کشور‌ها مشغول تولید فیلم‌های درخشان هستند.

حسینی بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا و کمبود بودجه انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی، تولیدات با کیفیت چندانی ویژه جشنواره فیلم کوتاه تهران ساخته نشد و بیشتر آثار مربوط به خروجی دوره‌های هنرجویی و آموزشی بود، اما طی ۲ سال گذشته فیلم‌های کوتاه خوبی در خراسان رضوی ساخته و در جشنواره شرکت داده شدند.

او تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا امکان اکران عمومی همزمان فیلم‌های کوتاه جشنواره فیلم کوتاه تهران در مشهد میسر نشد، اما هنرجویان این انجمن که در سامانه مربوطه ثبت نام شده اند، می‌توانند همه فیلم‌های این جشنواره را در فضای مجازی تماشا کنند.

رئیس دفتر انجمن سینمای جوان خراسان رضوی تاکید کرد: این انجمن پنج دفتر در شهر‌های مشهد، نیشابور، گناباد، تربت حیدریه و سبزوار دارد و دوره‌های آموزشی فیلمسازی در بخش‌های مختلف را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند.

انتهای پیام//ا.د

نظر شما