شناسهٔ خبر: 50260968 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحقق ۱۱۸ درصدی بازنگری استاندارد ملی در اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال بازنگری استاندارد ملی ایران در این استان ۱۱۸ درصد تحقق یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور، مسئولیت تعیین، تدوین و نشر استاندارد‌ها را بر عهده دارد گفت: طی این مدت ۹۴ استاندارد ملی ایران در استان اردبیل بازنگری شده است.

او افزود: بررسی استاندارد‌هایی که پنج سال از تدوین آن‌ها گذشته است از وظایف سازمان بوده و بازنگری آن‌ها در راستای بررسی لزوم تجدید نظر استاندارد‌ها انجام می‌گیرد و بر همین اساس مطابق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰، بازنگری ۸۰ استاندارد ملی در دستور کار این اداره کل قرار داشت که با تلاش کارشناسان اداره کل استاندارد استان در ۶ ماهه نخست شاهد تحقق ۱۱۸ درصدی در این زمینه می‌باشیم.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه هدف از تدوین و بازنگری استاندارد‌های ملی، به روزرسانی و ارتقاء کیفیت استاندارد‌های ملی مطابق با نیاز‌های جامعه می‌باشد گفت: اغلب بازنگری‌های انجام شده در زمینه‌های شیمیایی، صنایع غذایی، مکانیک، مصالح ساختمانی، فناوری ارتباطات، برق و الکترونیک و مواد معدنی بوده است.

علایی در ادامه افزود: علاوه بر بازنگری استاندارد‌های ملی، مشارکت در تدوین و تجدید نظر استاندارد‌های ملی و بین المللی نیز در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد.

او در پایان گفت: اداره کل استاندارد استان اردبیل با ایجاد و فعالسازی دو کمیته فنی متناظر در سال‌های گذشته، در تدوین استاندارد‌های بین المللی ISO/TC۲۹/SC۸ و ۵۶ IEC/TC با موضوعات ابزار کوچک در رشته مکانیک و برق الکترونیک – قابلیت اعتماد، مشارکت فعال و موثر داشته است.

انتهای پیام/ح

نظر شما