شناسهٔ خبر: 50260467 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست مشترک آقای ضرغامی و سردار اشتری؛

افزایش همکاری با نیروی انتظامی برای رونق صنعت گردشگری

در نشست امروز وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با فرمانده نیروی انتظامی به دو موضوع حفاظت از آثار تاریخی و امنیت گردشگران تاکید شد.

صاحب‌خبر -
ب افزایش همکاری با نیروی انتظامی برای رونق صنعت گردشگریه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای مهندس سید عزت الله ضرغامی در حاشیه این نشست گفت: وزارت میراث فرهنگی با نیروی انتظامی تقاطع‌های زیادی دارد و برای انجام ماموریت‌های وزارت میراث، همکاری و مساعدت نیروی انتظامی نقش کلیدی دارد.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی هوشمند و مقتدر در حوزه‌های مختلف کارآمدی بالایی دارد، افزود: در حوزه میراث فرهنگی وزارتخانه، از مسئله حفظ بنا‌های تاریخی گرفته تا حفاری‌های غیرمجاز و قاچاق اشیای تاریخی و همچنین در حوزه گردشگری به خصوص گردشگران خارجی، مجموعه فرایند طی شده با ماموریت‌های ناجا مرتبط است.
ضرغامی مهمترین مسئله را امنیت دانست و افزود: برای ما در دوره جدید، امنیت گردشگران بسیار مهم است، چه افرادی که با آژانس و چه افرادی که به صورت فردی سفر می‌کنند و به روش‌های مختلف از ۱۷ نوع گردشگری وارد کشور می‌شوند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بحث‌های مقدماتی حوزه‌های همکاری مختلف بین وزارتخانه و نیروی انتظامی از قبل انجام شده بود و امروز در این نشست جمع بندی شد و این موارد به صورت مکتوب در روز‌های آینده در قالب یک تفاهم نامه به امضا خواهد رسید.
 
وظایف ناجا در ارتباط با وزارتخانه باید شفاف باشد
فرمانده نیروی انتظامی هم در حاشیه این نشست گفت: وزارت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی، جزو مجموعه‌هایی هستند که باید ارتباط و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
سردار حسین اشتری افزود: وظایفی که بین وزارت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی است، باید شفاف‌تر شود تا بتوانیم در موضوع میراث فرهنگی و حفاظت از ابنیه تاریخی که گویای فرهنگی ایرانی و اسلامی است و باید از آن‌ها حراست شود، اقدامات خوبی را انجام دهیم.
وی به یگان حفاظت میراث فرهنگی اشاره و اضافه کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی وظایف بزرگی دارد و امیدواریم با حضور وزیر جدید، وظایف آن‌ها شفاف و از آن‌ها حمایت شود تا در حفظ بنا‌های تاریخی و ارزشی کشور اثرگذار باشد.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود گردشگری کشور گفت: باید برای گردشگرانی که از کشور‌های مختلف وارد ایران می‌شوند، تسهیلات خوبی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد و با امنیت و آرامش خوب، در نقاط مختلف کشور تردد کنند.
سردار حسین اشتری اضافه کرد: خوشبختانه یک امنیت خوبی در نقاط مختلف کشور وجود دارد و در حال حاضر اگر گردشگری وارد کشور شود و بخواهد نقاط مختلف کشور را ببیند، به دلیل امنیت موجود هیچ محدودیتی ندارد.
وی تاکید کرد: بر اساس نیاز‌های موجود، یک تفاهم نامه همکاری بین وزارتخانه ونیروی انتظامی تهیه می‌شود تا وظایف دو دستگاه مشخص شود و نتیجه آن چه در موضوع حفاظت از آثار تاریخی و چه در موضوع امنیت گردشگران به نفع مردم باشد.
اشتری تصریح کرد: امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی با وزارت میراث فرهنگی، صنعت بزرگ گردشگری رونق بیشتری بگیرد تا افتخاری برای ایران اسلامی باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما