شناسهٔ خبر: 50260252 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

میزان تولید سری پیکسل ۶ احتمالا دو برابر کل فروش گوشی‌های گوگل در سال ۲۰۲۰ خواهد بود

دیجیاتو

صاحب‌خبر -
 
فاصله کمی تا معرفی کامل گوشی‌های سری پیکسل ۶ داریم و تا به امروز گزارش‌های زیادی درباره آن‌ها منتشر شده. حالا طبق گزارشی جدید، گوگل از شرکایش خواسته که ۷ میلیون گوشی سری پیکسل ۶ تولید کنند که تقریبا دو برابر فروش ۳.۷ میلیون توسط این شرکت در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.
 
طبق گزارش Nikkei Asia، تنها با سری پیکسل ۶ گوگل می‌تواند دو برابر ۲۰۲۰ در بازار گوشی هوشمند بفروشد. در حالی گوگل در چنین مسیری قرار دارد که در سال ۲۰۲۱ محصولات بیشتری را نسبت به ۲۰۲۰ معرفی نمی‌کند.
 
سال گذشته میلادی گوشی‌های پیکسل ۴a، پیکسل ۴a 5G و پیکسل ۵ از راه رسیدند و تا به اینجای ۲۰۲۱ هم با پیکسل ۵a مواجه شده‌ایم و در روزهای آینده سری پیکسل ۶ شامل مدل استاندارد و پرو روانه بازار می‌شوند.
 
البته ظاهرا گوگل روی افزایش فروش محصولاتش حساب ویژه‌ای باز کرده چرا که به نظر می‌رسد از تامین‌کنندگان درخواست تولید بیش از ۵ میلیون گوشی پیکسل ۵a کرده است که همین موضوع هم بیش از فروش آن در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.
 
 
پیکسل ۵a
در حال حاضر پیکسل ۵a تنها در ایالات متحده آمریکا و ژاپن به فروش می‌رسد، بنابراین نمی‌دانیم با افزایش تولید این غول جستجوی اینترنتی محصولش را وارد بازارهای جدیدی می‌کند یا اینکه حساب ویژه‌ای روی همین دو بازار باز کرده است.
 
با کاهش شدید سهم هواوی در بازار جهانی در پی تحریم‌های شدید ایالات متحده، برندهای اپل، سامسونگ و شیائومی سهم آن را در بازار از آن خودشان کردند. حالا به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد با این شرکت‌ها رقابت کند و سهم آن‌ها را در بازار کاهش دهد.
 
در حالت کلی به نظر می‌رسد گوگل برنامه‌های بزرگی برای آینده دارد و ظاهرا در کنار گوشی‌های هوشمند، روی پیکسل‌بوک جدید و همچنین تراشه‌های اختصاصی برای کروم‌بوک‌ها کار می‌کند. همانطور که می‌دانید، گوشی‌های سری پیکسل ۶ از اولین چیپ اختصاصی گوگل برای گوشی‌های هوشمند به نام تنسور استفاده خواهند کرد.

نظر شما