شناسهٔ خبر: 50260092 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چگونه برای ورود به بازار کار آماده شویم؟

هرساله افراد زیادی از دانشگاه‌های مختلف در سراسر کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند و به لیست متقاضیان کار اضافه می‌شوند. اما متأسفانه جایگاهی در کسب‌وکارهای امروزی پیدا نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

هرساله افراد زیادی از دانشگاه‌های مختلف در سراسر کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند و به لیست متقاضیان کار اضافه می‌شوند. اما متأسفانه جایگاهی در کسب‌وکارهای امروزی پیدا نمی‌کنند. این موضوع باعث دلسردی جوانان و متقاضیان کار می‌شود. به نظر شما چه موضوعی باعث شده که افراد کار موردعلاقه خود را پیدا نکنند؟

مسئله‌ای که وجود دارد این است که عده بسیاری از افراد نسبت به رعایت و قواعد ورود به بازار کار آگاهی ندارند. یک سری قاعده وجود دارد که رعایت آن‌ها باعث برجسته شدن افراد نسبت به دیگران در آزمون‌های استخدامی می‌شود.

یکی از مشکلات بیکاری جوانان این است که افراد هیچ تجربه همکاری با دیگران را در طول تحصیل نداشته‌اند. اکثر افراد حتی اطلاعی از آینده کاری رشته خود و مهارت‌های منحصربه‌فرد در حوزه تحصیلی و کاری خود ندارند. بهترین کار این است که در طول دوران تحصیل، لیستی از مشاغل و مکان‌هایی که برای شما مناسب است را تهیه و بررسی کنید. سایت‌های شغل یابی را چک کنید تا با شهرهایی که شانس بیشتری برای پیداکردن کار دارید، آشنا شوید.

پیداکردن مکان‌های مناسب برای کار تنها یک‌قدم کوچک در راستای شاغل شدن است. در ادامه لازم است که مهارت‌های خود را در دوران تحصیل افزایش دهید و کمی خلاقیت در مسائل مختلف به خرج دهید. اکثر کارفرماها به دنبال نیروهای واجد شرایط و خلاقی هستند که مدام راه‌هایی برای پیشرفت کسب‌وکار و افزایش درآمد پیدا می‌کنند.

نکاتی مفید و کارآمد برای ورود به بازار کار:

در این بخش، گام‌های ابتدایی و کاربردی برای ورود به بازار کار ارائه شده تا افراد به‌راحتی در مسیر کار‌یابی قرار بگیرند. پس تا آخر مطالب همراه ما باشید.

  • گام اول؛ مهارت جدید یاد بگیرید:

برای پیشرفت در رشته و حوزه تحصیلی، لازم است که مهارت‌ها و دانش خود را ارتقاء دهید. برای شروع، به دنبال آموزش‌های آنلاین رایگان و کم‌هزینه باشید. بسیاری از دوره‌ها برای افزایش مهارت و آماده‌سازی افراد برای مشاغل مختلف ارائه شده است. سپس، با گذراندن دوره‌های آموزشی و جامع آموزش ورد، آموزش پاورپوینت  و آموزش اکسل  شانس خود را برای قبولی در آزمون‌ها یا مصاحبه‌های استخدامی افزایش دهید.

دوره‌های آنلاین هزینه زیادی ندارند. اما، نقش پررنگی در آینده شغلی شما ایفا می‌کنند.

  • گام دوم؛ رزومه خود را قوی کنید:

هرچه مهارت‌های بیشتری بلد باشید، رزومه قوی‌تر و منحصر به فردتری می‌توانید بنویسید. هنگام رزومه نویسی، نیازهای شرکت را در نظر بگیرید. سپس، رزومه را بر اساس آن تنظیم کنید؛ یعنی، از یک‌سری کلمات کلیدی برای شرح وظایف خود در رزومه استفاده کنید. علاوه‌برآن، دستاوردهای اخیرتان را در رزومه ذکر کنید. این موارد کمک می‌کنند تا جذابیت شما برای مدیران بیشتر شود و شانس شما برای ورود به بازار کار افزایش یابد.

 

  • گام سوم؛ شبکه مخصوص خود را بسازید:

روابط شما با دیگران و روابطی که در طول دوران تحصیل ایجاد کرده‌اید، یک منبع خوب برای دریافت فرصت‌های شغلی جدید به‌حساب می‌آید؛ بنابراین، روابط خود را با دیگران گسترش دهید. همچنین، هنگام مواجه شدن با موقعیت‌ها و پیشنهادهای کاری جدید، از آن‌ها کمک بگیرید.

 

  • گام چهارم؛ در آزمون شرکت‌ها ثبت‌نام کنید:

مطمئن‌ترین و سریع‌ترین راه برای استخدام شما، شرکت‌هایی است که از سیستم کارمندی پیروی می‌کنند. در نتیجه، تمام راه‌ها را امتحان کنید و ارتباط خود را با این شرکت‌ها افزایش دهید. البته، ممکن است که این شرکت‌ها و شغل‌ها در لیست مشاغل موردعلاقه شما قرار نداشته باشد. این ترفند بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که تمایل دارند به جمع افراد شاغل بپیوندند.

 

  • گام پنجم؛ مهارت‌های مصاحبه‌ای خود را قوی کنید:

ممکن است که کارفرما ترجیح دهد به‌صورت حضوری با شما مصاحبه کند و مهارت‌های شما را مورد ارزیابی قرار دهد. یک نیرو متخصص و قوی می‌داند چگونه به سؤالات مختلف کارفرما پاسخ دهد. این افراد اعتمادبه‌نفس بیشتری در مصاحبه‌های حضوری خواهند داشت و شانس بیشتری برای موفقیت در مصاحبه و ورود به بازار کار دارند.

نکته پایانی:

امروزه شاهد انتشار آگهی‌های استخدامی بسیاری هستید که هر یک از آن‌ها خدمات یا محصولات منحصربه‌فرد خود را ارائه می‌دهند و یک سری انتظار از کارجویان و نیروهای کار خود دارند.

در مطالب فوق نکاتی که برای ورود به بازار کار لازم است را در اختیار شما قرار داده‌ایم. نکته‌ای که وجود دارد این است که باید تمام مهارت‌های لازم را به‌صورت یکجا بیاموزید. شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف از کارجویان و فارغ‌التحصیلانی استفاده می‌کنند که یک عضو خلاق و متخصص برای بنگاه‌های اقتصادی به‌حساب می‌آید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

نظر شما