شناسهٔ خبر: 50256638 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

تازه های دنیای تکنولوژی؛

دفترچه یادداشت الکترونیکی Rocketbook با قابلیت انتقال متن به اپلیکیشن و حافظه ابری

شرکت Rocketbook دفترچه یادداشت جدیدی روانه بازار کرده که علاوه بر امکان پاک کردن متون و استفاده مجدد، می توان متون دست نویس را با استفاده از اپلیکیشن آن به حافظه های ابری منتقل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بازار، حفاظت از محیط زیست و لزوم استفاده از مواد مصرفی قابل بازیافت یکی از دغدغه های زندگی شهری در جوامع مدرن محسوب می شود. اهمیت این موضوع جایی بیشتر خودنمایی می کند که پای استفاده از منابع تجدیدناپذیر کره زمین مانند سوخت های فسیلی و بافت گیاهی در میان باشد. 

با رشد تکنولوژی طی سال های اخیر البته استفاده از کاغذ به شدت کاهش پیدا کرده و برای تولید آن نیز از منابع غیر درختی مانند کاه، ساقه نیشکر و سایر محصولاتی از این دست استفاده می شود. با اینحال، رشد صنعت کتاب ها و روزنامه های الکترونیکی پس از دانشگاه ها حتی به مدارس نیز گسترش پیدا کرده و بر خلاف گذشته، مطالعه یک کتاب الکترونیکی به جای نسخ چاپی در مدارس کشورهای توسعه یافته، چندان عجیب به نظر نمی رسد.

در همین راستا نیز شرکت های تولید لوازم و گجت های الکترونیکی اقدام گسترده ای برای تولید و توسعه کاغذهای دیجیتال کرده اند که از آنها عمدتا در صنایع مربوط به طراحی استفاده می شود.

اما در این میان، شرکت Rocketbook با تولید دفترچه یادداشت ۳۲ صفحه ای جدید خود، پای این صنعت نوین را به مدارس و ادرات نیز باز کرده است. 

کاغذ این دفترچه یادداشت از نوع تقطه دار (Dots paper) بوده که یک قلم ویژه و پاک کن میکروفایبر نیز به همراه آن در بسته بندی وجود دارد. 

علاوه بر این، می توانید با نصب اپلیکیشن Rocketbook برای سیستم عامل اندروید و iOS ، مطالب دست نویس خود را در حافظه های ابری مانند گوگل درایو، مایکروسافت وان درایو و سایر حافظه های ابری ذخیره کرده و با دیگران با اشتراک بگذارید. شرکت سازنده اعلام کرده که این دفتر یادداشت که سایز A۵ است، برای آموزش از راه دور و آنلاین دانش آموزان بسیار کاربردی بوده و دانش آموز می تواند یادداشت های خود را به سرعت و پس از نوشتن برای معلم ارسال نماید. 

جوهر قلم این دفترچه نیز تنها ظرف مدت ۱۵ دقیقه خشک شده و به راحتی با پاک کن قرار داده شده در جعبه محصول، تمامی متن به راحتی قابل پاک شدن است. نکته جالب اینکه نیازی به نگرانی در خصوص نوشته های پاک شده نیست. شما به راحتی می توانید با استفاده از اپلیکیشن دفترچه، تمامی متون خود را به صورت هوشمند جستجو کرده و حتی با وارد کردن کلید واژه ای از آن متن، دست نویس خود را به سرعت پیدا کنید. 

قیمت این محصول در حال حاضر در بازارهای جهانی ۲۱ دلار بوده که با توجه به امکانات تعریف شده برای آن بسیار مقرون به صرفه و جذاب به نظر می رسد.

نظر شما