شناسهٔ خبر: 50256269 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایسکانیوز مطرح شد؛

رکاب زدن از آستارا تا چابهار برای نجات جنگل‌های زاگرس

محمد تاجران؛ جهانگرد و فعال محیط زیست تصمیم گرفته که پویشی راه اندازی کند و از آستارا شمال غرب ایران تا چابهار جنوب شرق را رکاب بزند تا با کمک‌های مردمی تجهیزات اطفای حریق برای نیروهای بومی زاگرس فراهم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، جنگل‌های زاگرس درسالی که پشت سر گذاشتیم، روزهای ناخوشی داشتند و سرمایه‌های کشورمان در آتش بی‌تدبیری سوختند. محمد تاجران؛ جهانگرد، سفیر صلح، فعال محیط زیست ایرانی و بنیان‌گذار انجمن «ما به درختان نیازمندیم» که این آتش‌سوزی‌ها او را آزرده کرده بود تصمیم گرفته که پویشی برای نجات جنگل‌های زاگرس منبع ۴۰ درصد آب شیرین کشور و زادگاه حیات وحش ایران، راه اندازی کند و از آستارا شمال غرب ایران تا چابهار جنوب شرق را رکاب بزند تا با کمک‌های مردمی تجهیزات اطفای حریق برای نیروهای بومی زاگرس فراهم کند.

بیشتر بخوانید

پشت پرده آتش‌سوزی‌های سریالی زاگرس چیست؟

تاجران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز از نحوه انجام این کار و هدف خود گفت: ۱۵ سال است که دوچرخه‌سواری می‌کنم و دور دنیا را با دوچرخه سفر کرده‌ و برای بچه‌های سراسر جهان در مورد ارزش‌های درخت کارگاه برگزار کرده‌ام. زمانی که با موضوع آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس و هیرکانی آشنا شدم، تصمیم گرفتم که برای کمک به محیط زیست از آستارا تا چابهار را که بیش از دوهزار کیلومتر است، در ۱۲ روز دوچرخه‌سواری کنم. تصمیم دارم که با کمک‌های مردمی بسته‌های اطفای حریقی تهیه کنم و در اختیار نیروهای مردمی قرار دهم که در آن مناطق مستقیما برای خاموش کردن آتش جنگل‌ها فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: چهار ماه برای این کار تمرین کرده‌ام و فردا کار را آغاز می‌کنم. تاکنون هم هیچ ارگان و نهادی از حرکت من حمایت نکرده است و این کار را برای عشق به محیط زیست انجام می‌دهم. امسال وضعیت وحشتناکی را در آتش‌سوزی‌های جنگل‌های زاگرس داشتیم و این برای من تبدیل به یک دغدغه شد که من چه کاری می‌توانم برای نجات جنگل‌ها انجام دهم که صرفا محدود به اطلاع‌رسانی در فضای مجازی نباشد و در همین راستا براساس بضاعت خودم پویشی را راه انداختم تا شمال غرب تا جنوب شرق ایران را دوچرخه سواری و برای تهیه ابزار اطفای حریق کمک جمع کنم. این کار ۱۲ روز طول می‌کشد و هر روز ده تا ۱۲ ساعت دوچرخه‌سواری خواهم کرد.
انتهای پیام /

نظر شما