شناسهٔ خبر: 50254524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول کمیته فرهنگ و تولیدات هنری کنگره شهدای استان:

ارائه ۴۳ خدمت برجسته فرهنگی در قالب برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام

رقیه کاظمی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برنامه‌های کمیته فرهنگ و تولیدات هنری ستاد کنگره۳۰۰۰ شهید استان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

«عمران خودآموز» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌های کمیته فرهنگ و تولیدات هنری به عنوان یکی از کمیته‌های ستاد کنگره ملی ۳ هزار شهید استان ایلام، اظهار کرد: بخش‌های ویژه سومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان «عقیق و ارغوان» و سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان ایلام با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام اختصاص یافته و همچنین همایش استانی تئاتر خیابانی با موضوع ایثار و شهادت و کنگره سه هزار شهید استان ایلام نیز با حضور ۹ گروه نمایشی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه برگزاری نشست تخصصی نقد و بررسی ادبیات داستانی دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این کمیته است، افزود: در راستای ارائه ۴۳ خدمت برجسته فرهنگی و اجتماعی در بخش‌های مختلف، توزیع بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب تا پایان سال در سطح استان به ویژه مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار به نام و یاد شهدا صورت می‌گیرد.

خودآموز تصریح کرد: برگزاری محفل شعر و خاطره‌گویی در شهرستان‌های استان، طراحی و رونمایی از پرتره شهیدان، اجرای نمایش خیابانی در یادواره شهدای شهرستان‌ها و اجرای ورک شاپ و برگزاری نمایشگاه آثار هنری (عکاسی، طراحی، نقاشی، خوشنویسی و ...) در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره سه هزار شهید استان ایلام است که از هفته دفاع مقدس آغاز شده‌ است.

وی ادامه داد: طرح موضوع ساخت فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی در زمینه نقش ایلام در جنگ و دفاع مقدس با مسئولیت صدا و سیمای ایلام در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گرفته و طرحِ اِلمان دفاع مقدس در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چوار برای نصب در یکی از میادین این شهر تصویب شده است.

خودآموز گفت: پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی نیز اسفند ماه ۱۴۰۰ در شهرستان دهلران  به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص کمیته فرهنگی و تولیدات هنری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، استان ایلام در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ نفر آزاده را تقدیم کرد. این استان بیش از ۳۰۰ بار مورد بمباران هوایی قرار گرفت. قلاویزان، شرهانی، میمک، زمین فوتبال چوار، سه راهی جندالله و قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) از مهمترین مناطق یادمانی استان ایلام است.

 کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان ایلام، آذر ماه امسال در قالب ۵ اجلاسیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما