شناسهٔ خبر: 50254418 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

اجازه داده نشود با جان انسان ها در اصفهان بازی شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ ای به رئیس جمهور تاکید کرد که اجازه داده نشود که با جان انسان ها در اصفهان بازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از نامه خود به رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور، وزیر نفت، دادستان کل کشور و استاندار اصفهان خبر داد.

وی در این رابطه افزود: نامه بنده درباره موضوع سوخت مازوت در اصفهان و گوگرد ناشی از آن و سایر آلاینده ها، خسارت‌های جانی و تبعات بهداشتی حاصل از آن است که از مسئولان مربوطه خواسته‌ایم که اجازه داده نشود که با جان انسان‌ها در اصفهان بازی شود.

پیرو دادنامه شماره ۹۲۰۹۹۷۳۷۶۰۲۰۰۹۶۴ مبنی بر آلاینده بودن نیروگاه مذکور و همچنین نامه شماره م/۶/۱۲/پ دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان خطاب به رییس کل دادگستری استان و مکاتبات انجام گرفته با معاون اول وقت قوه قضائیه، مبنی بر خسارت‌های جانی و بهداشتی و همچنین مکاتباتی که نشان می‌دهد اطلاعات غلط توسط برخی متولیان و ذینفعان به گونه‌ای ارائه شده که مصرف مازوت در اصفهان را، گویی به عنوان یک موضوع ساده مورد توجه قرار داده اند و نه به عنوان یک موضوعی که ده‌ها و بلکه صد‌ها نفر از مردم را مورد آسیب جدی قرار می‌دهد.

با این توضیحات و باعنایت به موضوعات عینی و مباحث جدی مرتبط با زیست انسانی در اصفهان، اینجانب به عنوان کسی که در مشاهدات میدانی و پیگیری‌های همه جانبه مشارکت داشته ام، تقاضامندم با لحاظ همه مباحث، موضوع سوخت مازوت در اصفهان و گوگرد ناشی از آن و سایر آلاینده ها، خسارت‌های جانی و تبعات بهداشتی این موضوع در نظر گرفته شود و اجازه داده نشود که با جان انسان‌ها در اصفهان بازی شود.

خواهشمند است با عنایت به همکاری مسئولان استان به گونه‌ای تدبیر شود که اگر قرار است این محصول مازوت مورد استفاده قرار گیرد، در کلانشهر اصفهان و سایر شهر‌هایی که آلودگی می‌تواند خسارت انبوه به بار آورد، چنین موضوعی رخ ندهد و در سایر شهر‌هایی که از نظر مسئولان استانی امکان مصرف وجود دارد، آن هم با لحاظ مباحث زیست محیطی و کاهش حداکثری آلاینده‌ها اقدام شود و از انجام هرگونه مسامحه‌ای که می‌تواند تبعات ناگوار در پی داشته باشد جلوگیری شود.

ضمنا یادآوری می‌نماید که افکار عمومی در سطح استان اصفهان نسبت به موضوع آنقدر حساس شده است که هرگونه بی تدبیری می‌تواند به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کشور لطمات قابل توجه وارد کند.

منبع:فارس

انتهای پیام

نظر شما