شناسهٔ خبر: 50254417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تحقق مطالبه ۳۰ ساله کشاورزان روستای قلعه حسینیه ابهر

زهرا فتحی

بخشدار مرکزی خرم‌دره گفت: با راه‌اندازی پل زیرگذر عرضی راه‌آهن خرم‌دره، مطالبه ۳۰ ساله کشاورزان روستای قلعه حسینیه محقق شد.

صاحب‌خبر -

مصطفی ثنائی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی و آغاز تردد خودروهای زارعان و انواع ادوات کشاورزی از زیرگذر عرضی راه‌آهن، اظهار کرد: این پروژه از درخواست‌های چند ده ساله اهالی روستای قلعه حسینیه بود.

وی با یادآوری اینکه پیگیری این پروژه از پاییز سال ۹۶ با تاکیدات معتمدان، شورای اسلامی و مردم در دستور کار قرار گرفته بود که این پیگیری‌ها منجر به سه مرحله بازدید مدیرعامل سابق راه‌آهن شمال‌غرب و معاونان از محل پروژه شد، ادامه داد: جانمایی لازم پروژه نیز درسال ۹۷ انجام شد و برای تحقق این مطالبه نیز قریب به پنج میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

بخشدار مرکزی خرم‌دره با یادآوری اینکه امروز به برکت خون مقدس شهدا این نیاز اهالی قلعه‌ حسینیه مرتفع و پروژه مورد استفاده کشاورزان این روستا قرار گرفت، ادامه داد: با اجرای این پروژه ارزشمند، راه دسترسی کشاورزان به بیش از ۱۰۰۰ هکتار از اراضی روستا هموار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه روستای قلعه حسینیه یکی از روستاهای پرجمعیت این شهرستان به شمار می‌رود، یادآور شد: این روستا با توجه به امکانات موجود و نزدیکی به شهر ابهر جزو مهاجرپذیرترین روستاهای شهرستان است؛ به‌طوری‌که تقریبا دو سوم جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند.

ثنائی با تاکید بر ضرورت توجه روزافزون به روستاها به عنوان قطب مولد کشور در برنامه‌های توسعه، اضافه کرد: توجه به روستاها علاوه بر اینکه موجب ماندگاری اهالی در این مناطق شده و از حاشیه‌نشینی در شهرها جلوگیری می‌کند، زمینه تحقق مهاجرت معکوس را نیز فراهم خواهد کرد؛ بنابراین در برنامه‌ریزی‌ها نباید از نقش روستاها به سادگی گذشت.

انتهای پیام

نظر شما