شناسهٔ خبر: 50254310 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ستاری:

نبود پوشش بیمه‌ای مانع توسعه بازار محصولات دانش بنیان توانبخشی شده است

تهران- ایرنا- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: عمده محصولاتی که در حوزه توانبخشی تولید می‌شود پوشش بیمه‌ای ندارند؛ بنابراین نمی توان بازار مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان فعال در این زمینه متصور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه وآموزش ایرنا، سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران ساخت حوزه طرح های کلان توانبخشی در جمع خبرنگاران افزود: حوزه توانبخشی یکی از بخش‌های مغفول مانده در کشور است.

وی بیان کرد: حوزه بنیاد شهید وامور ایثارگران می تواند یکی از متقاضیان حوزه توانبخشی در کشور باشد، بنابراین برای توسعه بازار شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه توانبخشی، بازار مراکزی مانند بنیاد شهید باید در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: بخش‌های تکنولوژی این حوزه با قراردادهایی که با شرکت‌های دانش بنیان منعقد می‌شود، قابل توسعه است. ولی هر تکنولوژی برای توسعه نیاز به بازار دارد که این نگاه جدید در بنیاد شهید ایجاد شده است.

ستاری گفت: استفاده از فناوری‌های جدید، رویکرد اقتصادی به حوزه دانش بنیان‌ها و نیز اقتصاد دانش بنیان از رویکردهای جدی است که در معاونت علمی دنبال می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر حوزه توانبخشی نوآوری های زیادی در حوزه اجتماعی در این چند سال از سوی شرکت‌های دانش بنیان عرضه شده است. ما در خدمت مسوولان هستیم تا این نوآوری‌ها را عرضه کنیم.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با در اختیار گرفتن سالن ۳۷A واقع در نمایشگاه بین المللی تهران به عنوان خانه نوآوری و صادرات ایران در تهران (iHit) اقدام به برگزاری نمایشگاه دایمی از طرح‌های کلان این معاونت کرده است.

نمایشگاه ایران ساخت حوزه طرح های توانبخشی با حضور و بازدید سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید از دستاوردهای طرح‌های کلان معاونت علمی در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شد. 

نظر شما