شناسهٔ خبر: 50252527 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

به همت بنیاد نخبگان استان فارس صورت گرفت/

تشریح نقش استارت‌آپ‌‌ها در طراحی و توسعۀ بوم‌مدل کسب و کار

وبینار بوم مدل کسب و کار با هدف ارائه ابزار ساده و کاربردی برای ترسیم نقشهراه کسب و کار برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ راه‌اندازی استارت‌آپ یکی از بهترین‌ راه‌ها برای جذب و هدفمندی ایده‌های خلاقانه و نوآورانه و البته فناورانه برای تبدیل آنها به کسب و کار نوپا است که البته این مهم باید بر مبنای مزیت‌های بومی و داشته‌های واقعی صورت بگیرد.

به همین منظور و با هدف توانمندسازی مستعدان برتر دانش‌‎آموزی و گسترش فرهنگ کارآفرینی در بین دانش‌آموزان، وبینار «بوم مدل کسب و کار» با هدف ارائه ابزار ساده و در عین حال کاربردی برای استارت‌آپ‌ها جهت ترسیم نقشه‌راه کسب و کار به همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار شد.

در این کارگاه بیان شد: مدل کسب و کار یک نوع نحوه ایجاد، تحویل و کسب ارزش است که به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند چشم‌اندازی را برای خود طراحی کرده و بر کسب و کار خود مسلط‌تر باشند.

در ادامه با بیان اینکه چهار نوع مدل کسب و کار رایج و کاربردی از جمله فروش محصول، پلتفرمی، طعمه و قلاب و فریمیم وجود دارد، افزوده شد: بخش‌های بوم مدل کسب و کار عبارتند از: بخش مشتریان، ارزش پیشنهادی، کانال توزیع، ارتباط با مشتریان، مدل درآمدی، منابع اصلی، فعالیت‌های کلیدی، شرکای اصلی و ساختار هزینه.

در ادامه، همۀ بخش‌های بوم‌مدل کسب و کار که باید توسط استارت‌آپ‌ها تکمیل شوند و نیز ارتباط هر بخش با یکدیگر بیان شد. سپس شرکت‌کنندگان به صورت گروهی و به مدت 15 دقیقه فرصت داشتند تا بوم‌مدل کسب و کار را برای کوکالا طراحی و آن را در کلاس ارائه کنند.

ارائه توضیحاتی تکمیلی برای نحوه پر کردن بوم مدل کسب و کار و تقدیر از گروه‌های برتر، بخش پایانی این برنامه بود.

نظر شما