شناسهٔ خبر: 50250844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر شهرک صنعتی بردسکن:

۹۰ درصد واحدهای صنعتی بردسکن مشکل سرمایه در گردش دارند

جواد افتخاري

مدیر شهرک صنعتی بردسکن گفت: با توجه به تورم موجود ۹۰ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی این شهرستان با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند.

صاحب‌خبر -

مهدی امینی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تا کنون از مساحت ۱۴۷ هکتاری شهرک صنعتی بردسکن ۴۴ درصد زمین‌های شهرک واگذار شده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در این شهرک از نظر زیرساخت‌ها مشکلی وجود ندارد تنها مشکل کمبود آب بوده که با جابه‌جایی چاه به زودی این مشکل رفع خواهد شد.

مدیر شهرک صنعتی بردسکن تصریح کرد: سال گذشته و امسال معادل ۲.۵ برابر پنج سال گذشته واگذاری اراضی صنعتی را داشته‌ایم و تا پایان سال یا نیمه اول سال آینده پروانه بهره‌برداری صادر می‌شود و جهش خوبی در تولید و صنعت اتفاق خواهد افتاد.

وی عنوان کرد: به رغم اینکه تا کنون در شهرک صنعتی بردسکن ۲۱ واحد به بهره‌برداری رسیدند اما از این تعداد ۱۴ واحد فقط فعالیت دارند و هفت واحد دیگر تعطیل هستند.

امینی با بیان اینکه سال گذشته ۵ واحد در تملک بانک بودند که با پیگیری صورت گرفته دو واحد به سرمایه‌گذار واگذار شد، افزود: سه واحد دیگر هنوز در تملک بانک هستند که با حمایت کمیسیون حمایت قضایی تلاش می‌شود از تملک بانک خارج و تعیین تکلیف شوند.

وی اظهار کرد: واحدهای مستقر در شهرک صنعتی بردسکن بیشتر در حوزه شیمیایی و صنایع غذایی و در مجموع با ظرفیت ۷۰ درصد مشغول فعالیت هستند.

امینی گفت: اکنون دو واحد آهن سنگی و خوراک دام طیور و آبزیان در حال احداث هستند که واحد طیور و آبزیان نیز در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه واحدهای مستقر در شهرک صنعتی بردسکن تا کنون برای ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند، به مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی این شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به تورم موجود سرمایه در گردش مهمترین مشکل است.

مدیر شهرک صنعتی بردسکن با بیان اینکه ۹۰ درصد واحدهای صنعتی این شهرستان مشکل سرمایه در گردش دارند، گفت: با توجه به اینکه واحدهای صنعتی در تامین مواد اولیه با مشکلات جدی مواجه هستند نیازمند سرمایه در گردش با نرخ پایین هستند چون ارائه تسهیلات به نرخ ۱۸ درصد دردی از مشکلاتشان را دوا نمی‌کند.

انتهای پیام

نظر شما