شناسهٔ خبر: 50240414 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

شریعتی در تشریح نشست هیئت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی؛

بررسی حقوق‌های نجومی با حضور دستگاه‌های نظارتی در بهارستان

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی مجلس گفت: جلسه امروز این هیئت با حضور نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کل کشور، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مالک شریعتی نیاسر رئیس هیئت تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی مجلس در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست کمیته متبوع خود گفت: بعد از ابلاغ احکام هیئت رئیسه هیئت تحقیق و تفحص جلسه امروز با نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کل کشور، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

وی ادامه داد: بحث‌های مقدماتی خوبی در این جلسه انجام شد واین دستگاه‌های نظارتی گزارشی از اقداماتی که در گذشته برای پیگیری موضوع حقوق‌های نجومی انجام داده‌ بودند را مطرح و سرفصل‌های پیشنهادی خود را برای پیگیری این موضوع توسط تحقیق و تفحص اعلام کردند.

شریعتی نیاسر تاکید کرد: مقرر شد، این دستگاه‌ها گزارش مکتوبی را در این خصوص برای تنظیم فرایند تحقیقات به صورت تقنینی و نظارتی به ما ارائه کنند، همچنین نشست هیئت تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی هفته آینده با دستگاه های اجرایی مشمول این تحقیقات برگزار خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در ادامه با اشاره به اهداف سه گانه هیئت تحقیق وتفحص از حقوق های نجومی اظهار کرد: به زعم هیئت تحقیق و تفحص هر دستگاهی که حتی یک ریال از منابع عمومی کشور استفاده می‌کند و هر شرکتی که حتی یک سهم دولتی دارد، باید در گستره رسیدگی ما قرار بگیرد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی ادامه داد: مجموعه هایی که به صورت واقعی خصوصی هستند در مظان رسیدگی ما قرار ندارند اما خصوصی نماها، خصولتی ها، دستگاه‌ها و نهادهای عمومی و همه آنهایی که به نحوی به بودجه عمومی و سهام دولتی کشور متصل هستند، مدنظر قرار داشته و محل رسیدگی هیئت تحقیق وتفحص قرار خواهند گرفت.

وی رسیدگی به حقوق‌های نجومی از نظر جنبه اجتماعی و فرهنگی را دومین هدف این کمیته دانست و گفت: احساس بی عدالتی شدیدتر از میزان فقدان عدالت است و این ریشه در تبعیض دارد، بنابراین باید به موضوع حقوق‌های نجومی برای رفع این مشکل هم رسیدگی کرد و مردم را در جدیت برخورد مجلس با موضوع قانع نمود.
 
شریعتی در پایان تاکید کرد: هدف بعدی ما در هیئت تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی رسیدگی به مصادیق خلاف قانون در این موضوع و ارجاع به دستگاه قضایی است تا اموال مردم به بیت المال بازگردد./

پایان پیام

نظر شما