شناسهٔ خبر: 50239524 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در برنامه «سلام تهران»:

حقوق تیر و مرداد کارگران هفت تپه پرداخت شد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: حقوق کارگران در تیر و مرداد پرداخت شده و شهریور هم به زودی پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدنظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، صبح امروز در برنامه «سلام تهران» شبکه پنج سیما در خصوص چگونگی وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان و کارگران «هفت تپه» توضیحاتی ارائه داد.

وی در خصوص طرح شفافیت آرا،گفت: قرار بود این طرح به صحن بیاید و رئیس مجلس وعده دادند بررسی این طرح در دستور کار قرار بگیرد اما بررسی طرح‌ها، زمان‌بر است؛ و این بدان معنا نیست که لزوما در همان جلسه، اعلام شود یعنی در دستور می‌آید و تا زمانی که به نتیجه نرسد دستورات دیگری برای پیگیری جایگزین نمی‌شود و گاهی روند بررسی دستورها طول می‌کشد.

وی بیان کرد : به عنوان مثال طرح تسهیل مجوز کسب و کار که ورود جوانان را به عرصه کار آسان می کند کمی طول کشید و بندهای مختلفی داشت و وقت مجلس را گرفت.

موسوی افزود: طرح شافیت در دستور کار است ، این طرح در کمیسیون داخلی مجلس مطرح شد و مجلس شورای اسلامی با توجه به تنوع نظرات و دیدگاه ها و مدل و شیوه طرح و لایحه تصمیم می‌گیرد.

موسوی تصریح کرد: همه مسائل به صورت کارشناسی بررسی می‌شود و نمایندگان وارد جزئیات می‌شوند؛ گاهی استثنائاتی وجود دارد که مبنای آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس همچنین در خصوص پیگیری مطالبات به حق کارگران «هفت‌تپه»، گفت: بعد از حدود یک سال پیگیری نمایندگان، کارگران شرکت هفت تپه که قریب به سه یا چهار سال پیگیر مطالبات خود از طریق چارچوب قانونی و مدنی بودند به نتیجه رسید.

وی بیان کرد: این کارگران متعهد با وجود اینکه نسبت به عدم پرداخت به موقع حقوق خود معترض بودند باز هم کار را تعطیل نکردند، کمااینکه اعتراض آنها فقط عدمِ پرداخت به موقع حقوق نبود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: کارگرها می‌گفتند این شرکت قطب اقتصادی استان‌های متعدد است و چرا باید شرکت به دست فرد نااهلی سپرده شود که روند تولید را پایین آورده و مثلاً از ۶۰ هزار تُن به ۲۰ هزار تُن رسانده است؟

وی افزود: همه کارگران هفت تپه از افراد جوانان مومن هیئت‌های مذهبی و افرادی دغدغه مند بودند که دلشان برای تولید می‌سوخت و همچنین مطالبه دیگرشان این بود که چرا با وجودِ ظرفیت منطقه سطح کشت نزول پیدا کرده است.

موسوی ادامه داد: برای حل مشکلات کارگران هفت تپه و مطالبات آنان، جلسات متعددی برگزار شد و با ورود دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و ... این پیگیری‌هایِ مسالمت‌آمیز به نتیجه رسید.

وی گفت: البته در دولت قبلی شاهد کم کاری استاندار وقتِ خوزستان و عناصری در وزارت اقتصاد بودیم که مانع از حصول نتیجه مطالبات به حق این کارگران شد .

موسوی با بیان اینکه مالک قبلی « هفت تپه»، فردی فاسد و نااهل بود، ادامه داد: در حال حاضر این مالکِ نااهل، محکوم به ۲۰ سال حبس شد و کارخانه بعد از صدور حکم خلع ید برای مالک قبلی، به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ملحق شد.

وی از استقرار هیأت مدیره جدیدِ هفت‌تپه خبر داد و گفت: حقوق کارگران در برج های ۴ و ۵ پرداخت شده و برج ۶ هم به زودی پرداخت می‌شود و همچنین کارگرانی که در پی اعتراض اخراج شدند با حکم بازگشت به کار، فعالیت خود را از سر گرفتند.

وی در پایان در خصوص زمزمه‌های ضد واکسنی که از معدود نمایندگانی در مجلس به گوش می‌رسد و جنبه ضد تبلیغ دارد، بیان کرد: این کار خطای محض است، اگر مخالفی باشند معدود هستند شاید یک یا دو نفر. اما وقتی اکثریت مجلس و حتی مرجعی بالاتر یعنی رهبری واکسن را تزریق کرده و به اعمال ساز و کارهای کارشناسی توصیه می‌کند دلیلی بر زمزمه ضد واکسنی وجود ندارد. و این کار غلط است و این مطالبه به حق پیگیری می‌شود‌

نظر شما