شناسهٔ خبر: 50239198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون سیاسی وزارت کشور:

یکی از اصول اساسی نظام مردم سالاری دینی گردش نخبگان است

معاون سیاسی وزارت کشور گردش نخبگان را یکی از اصول اساسی نظام مردم سالاری دینی در ایران توصیف کرد و گفت: گردش نخبگان ضرورت هر سیستم سیاسی برای حرکت رو به جلو و پیشبرد اهداف عالی هر نظام سیاسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد باقر خرمشاد در آئین تکریم و معارفه «حمزه امرایی» مدیرکل سابق دفتر سیاسی و معارفه «محسن اسلامی» مدیرکل جدید دفتر سیاسی وزارت کشور، با بیان اینکه اساس و بنیان کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر خدمت به مردم است، اظهار کرد: چرخش نخبگان با هدف دمیده شدن اکسیژن و انرژی جدید به کالبد سیستم سیاسی برای حرکت رو به جلو صورت می‌گیرد و همه ما به عنوان کارگزاران این نظام مقدس تلاش کنیم که در مسیر رشد و تعالی این نظام و ارتقای خدمات رسانی به مردم عزیز کشورمان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در ماه ربیع الاول، ماه شادی و سرور قرار داریم، افزود: تاریخ و فرهنگ هر ملتی ایستگاه‌های زمانی و مکانی دارند که الهام بخش هستند و برای ما مسلمانان، ماه ربیع الاول از جایگاه خاصی برخوردار است.

معاون سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: باید به تأسی از نبی اکرم (ص) و امامان معصوم در مسیر خدمت به مردم عزیز کشورمان گام برداریم و در نظر داشته باشیم که خدمت به مردم از بزرگترین عبادت‌ها است.

وی با بیان اینکه راه و سیره امامان معصوم چراغ راهنمای بشریت است، گفت: کردار و رفتار بزرگان دینی به مثابه فانوس‌های دریایی است که بشریت در این اقیانوس متلاطم زندگی بتواند در مسیری درست و حق طلبی حرکت کند و هر کجا انحراف پیدا کرد، با استفاده از این انوار هدایت، به راه راستین بازگردد.

خرمشاد با تاکید بر اینکه مطابق آموزه‌های دین مبین اسلام، زندگی، دو ساحت دنیوی و اخروی دارد، گفت: هر دو بعد زندگی فردی و اجتماعی را با خدامحور بودن این دیدگاه، تنظیم کنیم.

وی با اشاره به موضوع مهم مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: بشریت بعد از پشت سر گذاشتن تجربه‌های مختلف حکومت داری به الگوی جمهوری، دمکراسی و در ایران اسلامی به مردم سالاری دینی رسیده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و اندیشه‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) و امتداد آن توسط فرزند صالح اش مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، برخوردار از مدل سیاسی مردم سالاری دینی است که در این سیستم مردم محور هر گونه تصمیم و حرکت هستند، ادامه داد: خوشبختانه در طول عمر پربرکت ۴۲ ساله خود، این مردم سالاری به خوبی با روی کار آمدن جریان‌های مختلف سیاسی تقویت و نظام یافته است.

وی با بیان اینکه در این چهار دهه به رغم همه نابسامانی‌ها، کشور به مردم سالاری دینی و چرخش نخبگان وفادار مانده است، گفت: چرخش نخبگان ضرورت هر سیستم سیاسی با هدف حرکت رو به جلو و تقویت نظام مدیریتی است و خوشبختانه این موضوع در کشور به خوبی جا افتاده است.

خرمشاد به دیگر مصادیق گردش نخبگان در کشور که همان نظام بازنشستگی است اشاره کرد و افزود: بازنشستگی یعنی اینکه با به روی کار آمدن جوان‌تر ها، سیستم سیاسی بازپروری و بازسازی شود و امروز شاهد این امر هستیم که جوانان انقلابی سکاندار مدیریت در کشور شده اند.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش پایانی صحبت‌های خود به تشریح ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی امرایی مدیرکل سابق دفتر سیاسی وزارت کشور اشاره کرد و گفت: در طی این مدت ۴۰ روزه، «امرایی» را انسانی با وقار، نجیب، اخلاق مدار و خبره دیدم و با توجه به طول دوره خدمتی اش از حافظه‌های اداره کل سیاسی است که حتماً از توانمندی و دانش مدیریتی اش استفاده خواهد شد.

وی همچنین در خصوص «اسلامی» مدیر کل جدید دفتر سیاسی نیز تصریح کرد: با ایشان حدود بیست سال همکاری علمی و کاری دارم. ایشان از تربیت یافتگان دانش سیاسی است و در کسوت استادی در دانشگاه تربیت مدرس فعالیت دارد و هم در نظر و هم در عمل با سیاست آشناست و امید دارم با حضور ایشان مأموریت‌های دفتر سیاسی به شکل مطلوب‌تری پیش رود.

نظر شما