شناسهٔ خبر: 50239029 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حماس ضمن تشکر از الجزائر؛ آفریقا یک رژیم استعماری را عضو اتحادیه خود نکند

عضو دفتر سیاسی حماس از مخالفت الجزائر با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا قدردانی کرد و از کشورهای آفریقایی خواست در برابر این موضوع بایستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هفته جاری «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزائر گفت که در نشست وزرای خارجه اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا موضوع پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در این اتحادیه بررسی خواهد شد.

لعمامره گفت که وزرای خارجه کشورهای آفریقا به مدت چند ساعت این موضوع جنجالی که «موسی فکی» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا مطرح کرده بود، بررسی کردند و دودستگی عمیق بین اعضا مشخص شد.

وی افزود که بسیاری از کشورها به ویژه الجزائر با این تصمیم تأسف‌بار و خطرناک مخالفت و از منافع عالی آفریقا مبنی بر وحدت ملت‌های آن حمایت کردند.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس در همین زمینه گفت، حماس موافقت هر کشور عربی با موضوع پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا را به شدت محکوم می‌کند.

ابومرزوق ضمن قدردانی از مواضع متفاوت الجزائر، نیجریه و آفریقای جنوبی در این خصوص، از کشورهای آفریقایی خواست با اعطای این عضویت به یک «رژیم استعماری» مخالفت کنند.

در ۲۲ ژوئیه گذشته وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که  سفیر این رژیم در اتیوپی، اعتبارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا ارائه کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما