شناسهٔ خبر: 50238641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تایید حکم شهردار منتخب گرگان و چند خبر کوتاه از استان گلستان

گرگان - ایرنا - تایید حکم شهردار جدید گرگان از سوی وزیر کشور، اهدای ۵۰ سری جهیزیه و پیشرفت ۴۰ درصد شیرخوارگاه گرگان از جمله خبرهای کوتاه روز دوشنبه استان گلستان است.

صاحب‌خبر -

***

 حکم محمدرضا سبطی شهردار منتخب گرگان روز دوشنبه از سوی احمد وحیدی وزیر کشور تایید شد.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر گرگان سیزدهم شهریورماه ۱۴۰۰ در چهاردهمین جلسه علنی این شورا، محمدرضا سبطی را با ۶ رأی به عنوان شهردار گرگان انتخاب کردند.

شورای شهر گرگان ۹ عضو دارد.

عضویت در دوره چهارم شورای اسلامی شهر گرگان‌ و معاون عمرانی سازمان همیاری شهرداری های گلستان از جمله سوابق سبطی است.

***

 دبیر قرارگاه خدمت‌رسانی امیرالمومنین (ع) گلستان گفت: ۵۰ سری جهیزیه به مناسبت سالروز ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س)، به نوعروسان این استان اهدا شد.

علی رسولی دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جهیزیه‌ها شامل ۱۷ قلم کالای اساسی بوده که با بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار خریداری و به نوغروسان اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: این اقلام جهیزیه شامل کالاهای ضروری از جمله یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی، ۲ تخته فرش، اتو، سرویس اکروپال است.

وی بیان کرد: این هدایا باعث شد تا این نوعروسان زندگش مشترک خود را با کمترین دغدغه آغار نمایند.

دبیر قرارگاه خدمت رسانی امیرالمومنین (ع) گفت: این قرارگاه با همت والای جوانان لبخند دیگری بر لبان خانواده‌های کم‌برخودار استان نشاند.

رسولی اضافه کرد: این کار قرارگاه باعث شد تا در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی، پدر و مادر شرمنده فرزندان  خود نباشند.

دبیر قرارگاه خدمت رسانی امیرالمومنین (ع) گلستان گفت: تعدادی نوعروس در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند و حمایت از نوعروسان گلستانی با هدف ترویج ازدواج آسان از مهمترین برنامه‌های این قرارگاه خواهد بود و از این پس مورد حمایت واقع خواهند شد.

رسولی ادامه داد: این امر اهدا جهیزینه ادامه خواهد داشت و در کنار زوجین برای شروع زندگی مشترک‌شان کمک خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: البته در اجرای این پویش دست نیاز به سوی خیرین و مردم دراز کرده و منتظر کمک‌های انسانی، مالی، معنوی آنان هستیم.

***

 قائم مقام مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: پروژه ساخت شیرخواگاه علی‌ابن ابیطالب گلستان واقع در گرگان، که سال ۹۷ کلنگ احداث آن به زمین زده شد، هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اصغر رنجی با اعلام این خبر اظهار داشت که رسول خادم از کشتی‌گیران پرآوازه ایران به همراه پرویز پرستویی از هنرمندان نامی سینما و چندین چهره برتر فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در قالب موسسه خیریه علی ابن ابیطالب (ع)، از روند احداث این شیرخوارگاه بازدید کردند که بنا شد تا این موسسه نسبت به تکمیل آن اقدام کند.

وی با بیان این که گلستان تنها یک شیرخوارگاه دارد خاطرنشان کرد: این ساختمان مختص شیرخوارگاه خواهد بود که مالکیت آن در اختیار اداره کل بهزیستی استان قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: زمین این شیرخوارگاه به مساحت ۸۰۸ مترمربع توسط بانوی خیر (امیرلطیفی) اهدا شده است.

قائم مقام مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: هزینه ساخت و تکمیل این شیرخوارگاه ۱۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برآورد شده است که امید داریم با حضور خیرین بیشتر بتوانیم در نیمه نخست سال آینده، این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: بدون شک ورزشکاران و هنرمندان  به عنوان الگو، نقش زیادی در فرهنگ‌سازی برای انجام کارهای خیر دارند.

وی تاکید کرد: حضور ورزشکاران و چهره‌های برجسته  سبب می‌شود تا افرادی که ممکن است نسبت به وجود افراد نیازمند در جامعه بی‌تفاوت باشند، تشویق و در کمک به دیگران شریک شوند.

رنجی افزود: باید به سمتی برویم که از این ظرفیت و پتانسیل ورزشکاران و هنرمندان مشهور برای تشویق مردم به کارهای خیر استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های خیرخواهانه توسط اشخاص مشهور سبب می‌شود جامعه بیدار شوده و افرادی که از این افرد الگو می‌گیرند، به دیگران نیز فکر کنند و باعث همه‌گیری کار خیر شود.

***

معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ثبت نشدن و پاسخ ندادن کدهای استعلام واکسن‌های کرونا به معنای قاچاق بودن یا اصالت نداشتن آن واکسن‌ها نیست.

ناهید جعفری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان این که در ارائه هر خدمتی به مردم، کد ملی افراد استعلام می‌شود، اظهار داشت: در روند دریافت این استعلام ممکن است بنا به دلایلی همچون مشکلات شبکه، قطع شدن سرور اینترنت یا برقرار نبودن سرویس مقصد مشکلاتی ایجاد شود.

وی بیان کرد: سرویس استعلام کد UID هم از همین نوع سرویس استعلامی است که در واقع سیستم استعلام کالای پزشکی از سازمان غذا و دارو است.

وی اضافه کرد: کد UID برای تجهیزات پزشکی خاص گذاشته می‌شود و با توجه به حجم زیاد واکسن وارداتی و استعلام روزانه، احتمال خطا دور از انتظار نیست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مساله ثبت و استعلام و اخلال در شبکه تایید از ابتدا وجود داشته و مساله تازه و مهمی نیست.

جعفری ادامه داد: اگر جواب استعلام یک ویال ۱۰ دُزی، با اخلال مواجه شد، آن ویال به چرخه سرمایشی باز خواهد گشت و پس از برطرف شدن مشکل تزریق خواهد شد.

وی یادآور شد: ممکن است در حال استفاده از یک ویال ۱۰ دُزی که باز شده، دچار اخلال در دُز پنجم یا چهارم یا هر تعداد دیگر شویم، که با توجه به باز شدن ویال و از آنجا که امکان بازگشت آن به چرخه زنجیره سرد وجود ندارد، کد UID به صورت دستی ثبت می‌شود تا پس از برطرف شدن مشکل، در سیستم آن را ثبت نماییم.

وی خاطرنشان کرد: براساس نامه هفته گذشته وزارت بهداشت، کدهایی که با مشکل مواجه می‌شوند را به وزارتخانه اعلام می‌کنیم تا به صورت متمرکز اصلاح انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده در خصوص انتشار اخبار کذب مربوط به اخلال در استعلام کد UID که باعث تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی و اضطراب در بین مردم شده، مدیران شبکه بهداشت شهرستان‌های گرگان و کردکوی بطور قانونی از منتشر کنندگان این خبر شکایت خواهند کرد.

نظر شما