شناسهٔ خبر: 50236930 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

رئیس اداره پیشگیری از بیماری های قلب و عروق وزارت بهداشت:

کم تحرکی و تغذیه ناسالم عامل اصلی بیماری‌های غیرواگیر

رئیس اداره پیشگیری از بیماری های قلب و عروق وزارت بهداشت گفت: کم تحرکی و سبک زندگی ناسالم از دلایل اصلی بروز بیماری‌های غیرواگیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا - گناباد و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا مهدوی، در گفت‌وگویی اظهار کرد: در حال حاضر مرگ و میرهای ناشی از مشکلات قلبی و عروقی اولین و بیشترین عامل فوت در کشورما است، این آمار در دوران شیوع بیماری کرونا افزایش پیدا کرده است البته مختص ایران نبوده بلکه در تمام دنیا این اتفاق رخ داده است.

او ادامه داد: در حال حاضر بهترین راه برای مقابله با بیماری کرونا و دور ماندن از عوارض آن بر روی قلب و به خصوص سیستم اعصاب، زدن ماسک و پرهیز از تردد در اماکن شلوغ است.

رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد از مرگ و میرهای کشور به دلیل بیماری قلبی است. یکی از عوارض بیماری کرونا، بروز مشکلات قلبی و عروقی و حتی دیابت است اما این موضوع به طور قطع ثابت نشده است.

مهدوی گفت: امروزه بیماری های غیرواگیر به پاندمی‌های پنهان در دنیا تبدیل شده است، کم تحرکی و سبک زندگی ناسالم، استعمال دخانیات و ... از دلایل بروز چاقی و بیماری‌های غیرواگیر است.

او تصریح کرد: کم تحرکی در بین سالمندان خطرناک است و سطح کیفی زندگی آنان را تحت تاثیر قرار می دهد. طبق آمار میزان تحرک نسبت به سال گذشته حدود ۵۶ درصد کاهش پیدا کرده  و چاقی ۶۰ درصد بیشتر شده است.

نظر شما