شناسهٔ خبر: 50236918 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فوتبال ایران | آغاز ناامید کننده خرید پر سر و صدای سرخپوشان

صاحب‌خبر -

شفقنا –  شاگردان گل محمدی با وجود عملکرد بسیار خوب در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ و نمایش قابل قبول در دیدار برابر استقلال تاجیکستان، در نهایت با نمایش ضعیف و دور از انتظار  برابر الهلال ، از صعود به نیمه‌نهایی بازماندند اما به راستی چه دلایلی باعث شد که فینالیست سال قبل لیگ قهرمانان آسیا نتواند بازی همیشگی خود را برابر الهلال به نمایش بگذارد؟

به گزارش شفقنا ورزشی، دلایل بسیاری وجود دارد که باعث شدند نماینده ایران در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، شکست سختی برابر نماینده عربستان متحمل شود. اما بدون شک یکی از بزرگترین نقاط ضعف تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار برابر الهلال عربستان نبود یک بازیکن بازی‌ساز در میانه میدان برای این تیم بود.پرسپولیسی که در سال‌های اخیر بازیسازهای قابل قبولی در اختیار داشت، در دیدار برابر الهلال هیچ سودی از میانه میدان نبرد و می‌توان گفت مهم‌ترین قسمت زمین را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد.

در سال‌های گذشته بازیکنانی مانند احمد نوراللهی، بشار رسن، سروش رفیعی و محسن مسلمان به عنوان بازی‌ساز عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشتند اما حالا کمبود بازیکنی با پارامترهای بازی‌سازی، پاس‌های صحیح، پاس منجر به موقعیت و خارج کردن تیم از فشار تیم حریف، در پرسپولیس به چشم می‌آید.

درست است پرسپولیس در یک چهارم نهایی بر عکس حریف عربستانی خود در شرایط مسابقه نبود اما زمان خوبی برای خرید بازیکنان جدید وجود داشت. «یحیی گل‌محمدی» سرمربی سرخپوشان می‌توانست با خرید حداقل یک هافبک بازیساز این نقص را برطرف کند اما این اتفاق رخ نداد.

باید به این نکته هم توجه کنیم که «رضا اسدی» هافبک جدید پرسپولیس در بازی برابر الهلال تنها توانست از ۱۵ پاس تنها ۸ پاس صحیح به هم‌تیمی‌ها خود بدهد که این آمار بسیار ضعیف است. آمار پاس‌های میانه میدان نماینده ایران آنقدر ضعیف بود که «فرشاد فرجی» و «سید جلال حسینی» دو مدافع میانی پرسپولیس به ترتیب با ۴۶ و ۳۴ پاس بیشترین تعداد را در بین دیگر بازیکنان داشتند.

عملکرد پرسپولیس در دیدار برابر الهلال آنقدر ضعیف بود که به راحتی مشهود بود در برخی پست‌ها، بازیکنان آن عملکرد همیشگی خود را ندارند. درباره این موضوع مجید جلالی به عنوان یک کارشناس گفته است که انتخاب بازیکنان برای بعضی از پست‌ها اشتباه بود. البته بنا بر اظهارات جلالی، کادر فنی پرسپولیس هم در طول بازی متوجه انتخاب‌های اشتباه خود شده بود اما دیگر کار از کار گذشته بود و تغییر در نفرات ممکن نبود.

بهزاد داداش زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس نیز درباره عملکرد رضا اسدی گفت: باید به اسدی درباره بازی‌‎اش چد نکته گوشزد کرد. باید بدانی لباس کدام تیم را پوشیدی و دوم باید در خدمت تیم باشی. او نمایش فوق العاده ضعیفی داشت. البته این موارد به این معنا نیست که اسدی، علت باخت تیم است.  علت باخت کل تیم، کادرفنی و مدیریت باشگاه است، اما اسدی باید تیم‌های قبلی خودش را فراموش کند. آن تیم‌ها اصلاً درحد پرسپولیس نبودند. مربیانی که با وی کار کردند فوتبال را به وی یاد ندادند. اسدی باید جایگاه خود را بداند و تمرکز کافی داشته باشد. او در حد بازیکن تیم پرسپولیس ظاهر نشد. اگر پول خوبی گرفته  باید در خدمت تیم باشد و کمک کند و  بازیکنان پرسپولیس نماینده ایران بودند، اما خیلی ضعیف ظاهر شدند. بهتر است بازیکنان پرسپولیس با مردم صادق باشند و دلایل باخت در این مسابقه و مشکلات را عنوان کنند. اگر با مردم صادق نباشند مشکلات پرسپولیس در لیگ هم خودش را نشان می‌دهد و به فوتبال ما لطمه می‌خورد. بازیکنان و کادرفنی باید یکدل باشند. مشکلات زیادی است که هنوز سرباز نکرده است؛ اما باید با مردم صادق باشیم. امیدوارم مشکل پرسپولیس حل شود و مانند همیشه باشیم. همانجور که همیشه تعریف کردم الان حق ما است که انتقاد کنیم.

نظر شما