شناسهٔ خبر: 50236302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه اهل سنت تالش؛

کشورهای مسلمان از انقلاب و وحدت ایران اسلامی الگو می‌گیرند

حجت‌الاسلام خانی‌پورگفت: الان کشورهایی در جهان هستند که از انقلاب و وحدت ایران اسلامی الگو برداری می‌کنند و باید قدر این فرصت را بدانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت‌الاسلام«حسین خانی پور» امروز(دوشنبه، ۲۶ مهر) در همایش استانی وحدت که با حضور علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن شهرستان‌های آستارا، تالش و رضوانشهر در محل سالن نبی‌اکرم(ص) دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد،اظهارکرد: یکی از خجسته‌ترین مولودها، مولود پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) است.

 

امام جمعه اهل سنت تالش با بیان‌اینکه پیامبر اسلام در همان ابتدای رسالت خویش، برادری را ترویج داد، افزود: یکی از آموزه‌های دینی حضرت محمد(ص) با هم بودن و وحدت بود.

 

وی با اشاره به اینکه اختلاف بد و جوامع بشری از آن می‌نالند، تصریح‌کرد: در برخی موارد، تفاوت‌ها برای شناخت همدیگر است و باید از آن به شکل بهینه بهره‌مند شویم.

 

حجت‌الاسلام خانی‌پور، قوام اتحاد و همبستگی را در نیت و هدف دانست و خاطرنشان‌کرد: جهان اسلام از افراطی‌گری رنج می‌برد.

 

امام جمعه اهل سنت تالش ادامه داد: اگر در کلام، گفتار و رفتار خودمان صادق باشیم و وحدت را در یک هفته خلاصه نکنیم و در طول سال با هم وحدت داشته باشیم دشمنان راه‌ به جایی نمی‌برند.

 

حجت‌الاسلام خانی‌پورخاطرنشان‌کرد: الان کشورهایی در جهان هستند که از انقلاب و وحدت ما الگو برداری می‌کنند و باید قدر این فرصت را بدانیم.

 

*سیره پیامبر اسلام در جامعه تقویت شود

حجت‌الاسلام«عزت شیخ» نیز در این همایش،اظهارکرد: در آیات قرآنی به وحدت و همدلی تاکید شده و باید در این راستا حرکت کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه اهل سنت تالش با بیان‌اینکه اتحاد و همدلی در بین مردم ایران و منطقه ما یک نماد با ارزش است، افزود: آموزش‌هایی وجود دارد که باعث ایجاد آسیب‌ها و چالش‌هایی می‌شود و باید تغییر پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه خواسته دشمن این است همانند سایر کشورهای منطقه در ایران خراب کردن مسجد و برادرکشی باشد، تصریح‌کرد: خوشبختانه به برکت هفته وحدت و فرامین بنیانگذار کبیر انقلاب، رهنمودها و درایت مقام معظم رهبری و تعالیم علمای دین خبری از برادرکشی و خراب کردن مسجد در ایران نیست و اگر این تدبیر امام خمینی(ره) نبود شاید شاهد وقوع چنین فاجعه‌‎هایی که در سایر کشورها اتفاق می‌افتاد در ایران نیز بودیم.

 

حجت‌الاسلام شیخ خاطرنشان‌کرد: ایجاد محبت و احساس مسئولیت برای همدیگر سیره پیامبر بود و باید تقویت شود.

 

*علما نقش بسیار مهمی را در کاهش اختلافات دارند

حجت‌الاسلام«عبدالحمید مومنی» نیز در این همایش،اظهارکرد: حضرت امام خمینی(ره) هفته وحدت را به منظور نزدیکی بیشتر شیعه و سنی به یکدیگر نامگذاری کرد و الحمدالله آثار و برکات خوبی نیز داشته است.

 

امام جمعه مسجد اهل سنت شیخ‌محله بندر آستارا با بیان‌اینکه علما نقش بسیار مهمی را در کاهش اختلافات دارند، افزود: باید از فرصت هفته وحدت برای برادری بیشتر بین مذاهب بهره‌مند شویم.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/163

نظر شما