شناسهٔ خبر: 50230308 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

دیدگاه نمایندگان ملت درباره فعالیت‌های وزیر نفت دولت مردمی

اقدام‌های انقلابی اوجی در زمینه مسئولیت اجتماعی/ سفرهای وزیر نفت برای کارکنان عملیاتی روحیه‌بخش است

تعدادی از نمایندگان مجلس سفرهای استانی وزیر نفت و دیدار با کارگران صنعت نفت و بررسی مشکلات آنها، توجه به مسئولیت‌ اجتماعی و برنامه‌هایی همچون ایجاد پتروپالایشگاه‌ها و انجام و اجرایی شدن تهاتر نفتی را از جمله حرکت‌های جهادی و انقلابی وزیر نفت دولت سیزدهم برای توسعه و پیشرفت صنعت نفت دانستد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا، جواد اوجی سوم شهریورماه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت. وی در این مدت همکاری مطلوبی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به‌ویژه کمیسیون تخصصی انرژی داشته، به‌گونه‌ای که نمایندگان مجلس یازدهم، اوجی را از جنس نفت و فردی توانمند می‌دانند که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات صنعت نفت را برطرف کند و این صنعت را در ریل توسعه و پیشرفت قرار دهد.

حضور وزیر نفت در سفرهای استانی هیئت دولت، همچنین مشاهده مشکلات و مسائل صنعت نفت، به‌ویژه مشکلات کارگران این صنعت، تخصیص اعتبار برای بخش مسئولیت‌های اجتماعی، توجه به مسائل و مشکلات نیروی انسانی صنعت نفت و... از جمله مسائلی است که نمایندگان مجلس از حسن توجه وزیر نفت دولت سیزدهم به چنین مسائلی قدردانی کرده‌اند.

در این میان موسی احمدی، نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس به نخستین سفر وزیر نفت دولت سیزدهم به عسلویه اشاره کرد و گفت: این سفر انرژی مضاعفی به کارکنان مناطق عملیاتی صنعت نفت داد که نویدبخش روزهایی خوب برای این صنعت است.

وی دامه داد: اجرای مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت، اشتغال جوانان منطقه عسلویه و مناطق نفت‌خیز، ارتقای شرایط سرمایه انسانی در صنعت نفت، کمک به وضع بهداشت و درمان منطقه عسلویه و... از اولویت‌ها و برنامه‌های وزیر نفت است که بی‌شک تا رسیدن به وضع مطلوب پیگیری می‌شود.

بدون فوت وقت عمل کنید

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس تأکید کرد: یکی از حرکت‌های انقلابی این است که وقتی دغدغه و مشکلات کارکنان را می‌شنوید، بدون فوت‌ وقت دستور اقدام و اجرا بدهید که وزیر نفت دولت سیزدهم دارای چنین منشی است.

قاسم ساعدی، نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس نیز به سفر وزیر نفت به استان خوزستان اشاره کرد و گفت: عزم و اراده وزارت نفت در دولت سیزدهم و حرکت به سمت افزایش تولید در میدان‌های مشترک نفتی ستودنی است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با حرکت جهادی که در وزارت نفت دیده می‌شود به‌راحتی می‌توان برداشت نفت از میدان‌های مشترک در غرب کارون را افزایش داد.

علیرضا ورناصری قندعلی، نماینده مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس هم با اشاره به تخصیص اعتبار به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی توسط وزارت نفت در مناطق نفت‌خیز اظهار کرد: تخصیص اعتبار به حوزه مسئولیت‌ اجتماعی، سبب استمرار استانداردسازی اقدام‌های جاری وزارت نفت و حرکت در مسیر توسعه پایدار جوامع پیرامونی صنعت نفت می‌شود.

سارا فلاحی، نماینده ایلام در مجلس نیز با اشاره به انجام مسئولیت‌های اجتماعی توسط وزارت نفت در بسیاری از نقاط کشور گفت: با انجام مسئولیت‌های اجتماعی توسط وزارت نفت سهم مناطق محروم که امروز زیر گنج هستند، اما در رنج به سر می‌برند پرداخت می‌شود.

محمدمهدی فروردین، نماینده فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس نیز به سفر وزیر نفت به استان فارس و اجرای مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در این استان اشاره کرد و گفت: وزیر نفت در این سفر قول داد که از طریق اختصاص منابع مالی، بسیاری از راه‌های مواصلاتی در این استان تکمیل و راه‌اندازی شود، این سفر هم برای مردم و هم برای توسعه صنایع نفت و گاز در استان فارس بسیار حائز اهمیت بود.

نمایندگان مجلس همچنین به برنامه‌ها و برخی انتصاب‌های وزیر نفت نیز اشاره و این موارد را جزو برنامه‌های اصولی وزیر نفت برای تحول صنعت نفت دانستند.

 تهاتر نفتی؛ ابتکار جدید وزارت نفت دولت سیزدهم

صدیف بدری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی گفت: یکی از برنامه‌های بسیار خوب وزیر نفت ایجاد تهاتر نفتی است. استفاده از تهاتر نفتی سبب افزایش جذابیت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های زیرساختی و حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای کشور می‌شود.

سیدموسی موسوی، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز به برنامه وزیر نفت برای ایجاد پتروپالایشگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود باید به سمت تولید محصولات پتروشیمی و ساخت پتروپالایشگاه حرکت کنیم که خوشبختانه این موضوع مورد توجه وزیر نفت دولت سیزدهم قرار دارد. ایجاد صنایع پایین‌دستی به معنای ساخت تولید محصولات مختلف، ارزآوری، ایجاد اشتغال و... است.

موسوی بیان کرد: از آنجا که همه هّم و غم ما در حوزه نفتی جلوگیری از خام‌فروشی است، از این رو تقویت و توسعه پتروشیمی‌ها و ایجاد پتروپالایشگاه‌ها ضرورتی غیرقابل انکار است.

حسین حسین‌زاده، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس هم در این باره گفت: یکی از برنامه‌های آقای اوجی ایجاد پتروپالایشگاه‌ها، تهاتر، توسعه میدان‌های مشترک نفتی و... است، چنین برنامه‌هایی در کنار افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی‌ها، بی‌شک کاهش و حتی توقف خام‌فروشی را به همراه خواهد داشت.

اوجی باور اعتماد به جوانان را زنده کرد

وی افزود: خوشبختانه وزیر نفت در انتصاب‌های اخیر خود رویکرد مناسبی در پیش گرفته‌ است، زیرا جوان‌گرایی، شایسته‌سالاری و شناخت از صنعت نفت در انتخاب‌های وی نقش مؤثری داشته است و افرادی که تاکنون برای بخش‌های مدیریتی وزارت نفت انتخاب شده‌اند همانند وزیر نفت، نفت را می‌شناسند.

جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر در مجلس نیز ضمن قدردانی از به‌کارگیری متخصصان جوان نفتی در بدنه مدیریتی صنعت نفت، گفت: وزیر نفت در مسیر اعتماد به جوانان و سپردن سمت‌های مدیریتی به آنان بی‌شک کارنامه موفقی از خود بر جای خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه از به‌کار گرفتن متخصصان جوان نباید ابایی نداشت، افزود: وزیر نفت مسیر درستی را انتخاب کرده است. امروز وقت آن است که نفت را حرفه‌ای‌ها و نفتی‌ها اداره کنند.

نظر شما