شناسهٔ خبر: 50221102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خودآموز در نشست هماهنگی کنگره ۳ هزار شهید ایلام خبر داد:

همایش استانی تئاتر خیابانی در ایلام برگزار می شود/ ۱۰۰ هزار جلد به نام شهدا در مناطق محروم توزیع می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه برنامه‌ها و اقدامات کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره ۳ هزار شهید استان در دستور کار قرار دارد، گفت: ۱۰۰ هزار جلد کتاب به نام و یاد شهدا در مناطق کم برخوردار استان توزیع می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «عمران خودآموز» در نشست هماهنگی روسای ستاد کنگره ۳ هزار شهید استان ایلام با حضور استاندار و فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان اظهار کرد: بخش‌های ویژه سومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی«عقیق و ارغوان» و سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان ایلام به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه همایش استانی تئاتر خیابانی با موضوع ایثار و شهادت و کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام نیز با حضور ۹ گروه نمایشی برگزار خواهد شد، افزود: نشست تخصصی نقد و بررسی ادبیات داستانی دفاع مقدس از دیگر برنامه های این کمیته در مهرماه جاری برگزار شده است.

 

« عمران خودآموز» یادآور شد: در راستای ارایه ۴۳ خدمت برجسته فرهنگی و اجتماعی در بخش‌های مختلف، توزیع بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب تا پایان سال در سطح استان به ویژه مناطق حاشیه‌‌ای و کم‌برخوردار به نام و یاد شهدا صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد: برگزاری محفل شعر و خاطره گویی در شهرستان‌های استان، طراحی و رونمایی از پرتره شهیدان، اجرای نمایش خیابانی در یادواره شهدای شهرستان‌ها و اجرای ورک شاپ و برگزاری نمایشگاه آثار هنری(عکاسی، طراحی، نقاشی، خوشنویسی و...) در شهرستان‌ها از دیگر برنامه های کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره سه هزار شهید استان ایلام است که از هفته دفاع مقدس آغاز شده‌اند.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: طرح موضوع ساخت فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی در زمینه نقش ایلام در جنگ و دفاع مقدس با مسئولیت صدا و سیمای ایلام در دستورکار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گرفته و طرحِ اِلمان دفاع مقدس در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چوار برای نصب در یکی از میادین این شهر تصویب شده است.

 

خودآموز خاطرنشان کرد: پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی نیز اسفند ماه ۱۴۰۰ در شهرستان دهلران  به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص کمیته فرهنگی و تولیدات هنری است.

 

گفتنی است، استان ایلام در دوران دفاع مقدس ۳ هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ نفر آزاده را تقدیم کرده است.

 

 

پایان پیام/92

نظر شما