شناسهٔ خبر: 50219845 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آیا واقعا درآمد کم باعث افسردگی در زنان می شود؟

نتایج مطالعات پژوهشگران استرالیایی نشان می‌دهد که زنان با درآمد پایین به طور کلی بیشتر از مردان افسرده شده و این گروه از زنان به طور خاص، بیشتر از افسردگی قبل و بعد از زایمان رنج می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ نتایج تجزیه و تحلیل داده‌های پروژه آزمایشی Queensland Family Cohort (QFC)، که توسط پروفسور برندا گانون (Brenda Gannon) استاد دانشگاه کوئینزلند انجام شد، نشان می‌دهد زنان مبتلا به افسردگی به طور متوسط ۴۱۷ دلار در هفته کمتر از همتایان خود درآمد دارند.

در این مطالعات همچنین مشخص شد که افسردگی در زنان غیر سفید پوست ۲۳ درصد بیشتر است. در این مطالعه شرایط اقتصادی ۴۵۰ خانواده شرکت کننده مورد ارزیابی قرار گرفت.

پروفسور گانون در این رابطه گفت: ما به طور خاص، داده‌هایی که نشان دهنده نابرابری فرصت‌های اقتصادی بین مردم و تاثیر آن بر سلامت روانی و استفاده از منابع اجتماعی و مراقبت‌های بهداشتی است را مورد بررسی قرار دادیم. به گزارش سیناپرس، در این میان آنچه کمتر شناخته شده است، میزان ارتباط اجتماعی و اقتصادی با سلامت روانی زنان و استفاده مادران از خدمات بهداشتی قبل و بعد از تولد نوزادشان است.

علاوه بر تفاوت درآمد، بررسی‌ها نشان داد میزان افسردگی در زنانی که از خدمات بیمه‌های خصوصی استفاده می‌کنند، ۲۴ درصد کمتر از سایر زنان است.

این مطالعه با ارائه اطلاعات مربوط به گروه‌های آسیب پذیر، به دولت‌ها کمک می‌کند تا الزامات مراقبت‌های بهداشتی فوری و دراز مدت را برای مردم شناسایی کنند. در حال حاضر این تیم تحقیقاتی در حال توسعه مطالعه‌ای ۳۰ ساله روی ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانواده در سراسر کوئینزلند هستند. به گزارش سیناپرس، در این مطالعات مواردی مانند تحصیل، اشتغال، وضعیت مسکن، سلامتی، شیردهی، سابقه بارداری و الگو‌های خواب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

  • قارچ بخورید تا افسرده نشوید!
  • کمبود چه ویتامین هایی زخم های دهانی ایجاد می کند؟

برچسب‌ها:

نظر شما