شناسهٔ خبر: 50219844 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

محمدرضا مصباح:

فرصت دیدن «پوست» بر پرده سینما را از دست ندهید

محمدرضا مصباح تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک می‌گوید ما در این دو روز فروشی ۵۵ میلیونی را تجربه کردیم؛ این به این معناست که بالغ بر دو هزار نفر به تماشای «پوست» نشسته‌اند و ما از این روند راضی هستیم. فکر می‌کنم با فضایی که ایجاد می‌شود و با برنامه‌ریزی که برای تبلیغات داریم، روند رو به رشدی در فروش خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، محمدرضا مصباح تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک که این روزها روی پرده سینماست درباره این فیلم گفت: با توجه به اینکه این فیلم به تازگی وارد چرخه اکران شده و موضوع و فضای آن در سینمای ایران کمتر تجربه شده، کمی سینماداران در ارائه سانس احتیاط می‌کنند با این حال با ما همکاری خوبی داشته‌اند، در این دو روزی که از اکران فیلم گذشته، استقبال خوبی از آن شده است و به نظرم گیشه سینماها کمی تکان خورد. ما در این دو روز فروشی ۵۵ میلیونی را تجربه کردیم؛ این به این معناست که بالغ بر دو هزار نفر به تماشای «پوست» نشسته‌اند و ما از این روند راضی هستیم. فکر می‌کنم با فضایی که ایجاد می‌شود و با برنامه‌ریزی که برای تبلیغات داریم، روند رو به رشدی در فروش خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تبلیغات بیان کرد: سینما اگر حمایت و کمک رسانه ملی را نداشته باشد آسیب می‌بیند، به ویژه فیلم‌هایی مثل «پوست» که محصول سینمای مستقل هستند تکیه‌گاه چنین فیلم‌هایی فضای آرتیستی و هنری است و خیلی بر اسامی بازیگران مطرح و سلبریتی ها تاکید ندارند. این نوع فیلم‌ها نیاز به حمایت بیشتری دارند ما هم گپ‌وگفتی با دوستان صدا و سیما داشتیم که به نظر می‌رسد برای «پوست» مقدار محدودی تیزر در نظر گرفته‌اند البته هنوز به قرارداد نرسیده‌ایم با این حال امیدواریم با محبتی که دوستان صدا و سیما دارند و تعاملاتی که برقرار می‌شود، شاهد کمک تلویزیون باشیم تا فیلم‌های این چنینی بیشتر دیده شوند و مردم ترغیب شوند در این شرایط سختی که برای سینما پیش آمده، به سالن‌ها بروند چون این موضوع می‌تواند به اقتصاد سینما کمک کند. امیدواریم با مذاکراتی که انجام می‌دهیم در چند روز آینده اتفاقات خوب رخ دهد.

این تهیه‌کننده با اشاره به تبلیغات شهری مطرح کرد: ما از چندروز پیش شروع به تبلیغات شهری کردیم، به همین ترتیب چند بیلبورد در سطح شهر تهران داشته‌ایم که به مرور بیشتر خواهد شد ضمن اینکه گروه تولید محتوای ما در فضای مجازی هم فعال هستند تا فیلم را بیشتر به مردم معرفی کنیم. به هر حال نه تنها صاحبان و مالکان یک فیلم بلکه همه باید تلاش کنند تا ترس مردم از کرونا رفع و در عین حال پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. با توجه به جو حاکم بر کشور و تغییر رنگ‌های شهرها، به نظرم شرایط سالن‌های سینماها هم به گونه‌ای است که موارد بهداشتی در آنها رعایت می‌شود و فضا امن است.

مصباح توضیح داد: ما ابتدا در نظر داشتیم «پوست» را بعد از محرم به نمایش بگذاریم اما بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم تصمیممان عوض شد، البته موانعی هم داشتیم، مثلاً فیلم بخش‌هایی دارد که شاید متناسب با آن ایام نبود و باید بیشتر احتیاط می‌کردیم ضمن اینکه برنامه‌ریزی خودمان هم ایجاب می‌کرد، کمی اکران را به تعویق بیندازیم. زمان فعلی زمان مناسب‌تری برای نمایش «پوست» بود ولی به طور کلی شرایط اکران سینما، فضای درخشانی نیست با این حال امیدواریم این فیلم به همراه فیلم‌هایی که در آینده روی پرده سینما می‌آیند مثل فیلم «قهرمان» و… بتوانند رونق را به سینما بازگردانند.

این تهیه‌کننده درباره اینکه چرا حق پخش «پوست» را مثل «یدو» به تلویزیون نفروختند؟ گفت: فضای این دو فیلم از نظر محتوایی و ژانر با هم متفاوت بود، طبیعتاً تلویزیون هم آن هزینه‌ای را که برای «یدو» کرد، برای «پوست» نخواهد کرد. در آن مقطع «یدو» به خاطر شرایط کرونایی قید اکران سینمایی را زد، شرایط به گونه‌ای بود که تلویزیون هم تعامل خوبی با ما برقرار و به این فیلم کمک کرد به همین ترتیب فیلم قبل از سینما از تلویزیون پخش شد. درباره «پوست» اما بعید می‌دانیم آن فضا از سوی صدا و سیما ایجاد شود اما ما آمادگی همراهی و همکاری این چنینی را با تلویزیون داریم اما فکر نمی‌کنم خود صدا و سیما این بودجه و این امکان را داشته باشد که با فیلم‌هایی مانند «پوست» با آن عدد و رقم «یدو» برخورد کند، طبیعتاً رقم پیشنهادی کمتر خواهد بود ضمن اینکه اگر «پوست» در سینما دیده شود بسیار جذاب‌تر خواهد بود. به کسانی که منتظر هستند «پوست» وارد چرخه اکران آنلاین شوند، می‌گویم که فرصت تماشای فیلم در سینما را از دست ندهند. تماشای «پوست» در سینما متفاوت از آن چیزی است که در مانیتورهای کوچک می‌بینید.

وی در پایان درباره پرداخت‌های صدا و سیما به «یدو» عنوان کرد: تلویزیون با ما همراهی خوبی کرد و تسویه‌حساب‌ها به طور کامل انجام شد.

منبع: مهر

بیشتر بخوانید:

  • پکیج فیلم‌های در حال اکران با یک فیلم کمدی کامل‌ می‌شد
  • «پوست» با تبلیغات مناسب می‌تواند فروش خوبی داشته باشد / فروش «درخت گردو» پایین‌تر از حد انتظار بود

نظر شما