شناسهٔ خبر: 50219757 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وقتی روبات‌ های چهارپا به ابزار جنگی تبدیل می‌ شوند

شرکت Ghost Robotics آمریکا با اتصال اسلحه به روبات‌ های چهارپا از آنها در ارتش این کشور استفاده خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روبات‌های چهارپا یکی از جالب‌ترین پیشرفت‌های روباتیک در سال‌های اخیر هستند. این روبات‌های کوچک و چابک، قادر به عبور از محیط‌هایی هستند که ماشین‌های چرخ دار در عبور از آنها ناتوان هستند.

تصویری که در ادامه می‌بینید، یک روبات چهارپا را نشان می‌دهد که توسط شرکت آمریکایی Ghost Robotics ساخته شده و متخصصان سلاح‌های کوچک Sword International آنها را مجهز به یک اسلحه سفارشی کرده اند. به نظر می‌رسد این اسلحه، طوری طراحی شده که بر روی انواع مختلفی از روبات‌ها نصب شود. این اسلحه دارای زوم اپتیکال ۳۰ برابر، دوربین حرارتی برای هدف گیری در تاریکی و برد ۱۲۰۰ متری است.

روبات چهارپا

آنچه که هنوز مشخص نشده این است که آیا شرکت‌های Sword International یا Ghost Robotics در حال فروش این ترکیب اسلحه و روبات هستند یا خیر. در هر حال به نظر می‌رسد به زودی این روبات به بازار بیاید. این دستگاه برای اولین بار در کنفرانس سالانه انجمن ارتش ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ به نمایش درآمد. این کنفرانس خود را به عنوان "مجمع نمایش قدرت و توسعه حرفه ای" در واشنگتن دی سی معرفی می‌کند که هر ساله از تاریخ ۱۱ تا ۱۳ اکتبر برگزار می‌شود.

آزمایش سگ‌های رباتیک برای وظایف گشت زنی توسط ارتش آمریکا

جزئیات در مورد همکاری بین شرکت‌های Ghost و Sword مشخص نیست، اما روبات‌های چهارپا در حال حاضر توسط ارتش آمریکا در حال آزمایش هستند. سال گذشته، نیرو‌های امنیتی در پایگاه نیروی هوایی تیندال در فلوریدا اولین یگان وزارت دفاع بودند که از ربات‌های چهارپا در عملیات‌های منظم استفاده کردند. براساس مصاحبه‌ای با جیرن پاریخ، مدیرعامل Ghost Robotics، آن‌ها از این دستگاه برای گشت زنی در اطراف پایگاه و حرکت در مناطق باتلاقی که برای انسان و وسایل نقلیه مطلوب نیست، استفاده کردند.

روبات چهارپا

اگرچه شناسایی یکی از بارزترین فواید استفاده از این سگ‌های روباتیک است، اما سازندگان در حال آزمایش ویژگی‌های دیگری نیز هستند. علاوه بر ارائه ویدئو و نقشه برداری از راه دور، می‌توان از این روبات‌ها به عنوان وسیله‌ای برای خنثی سازی بمب‌ها یا تشخیص مواد شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای استفاده یا آنها را به سلاح تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما