شناسهٔ خبر: 50212858 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

تولید داروی ایرانی برای بیماران قلبی از هسته انگور

موج نیوز

یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه دارویی، محصولی را برای کمک به بهبود بیماران قلبی و عروقی تجاری‌سازی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه دارویی، محصولی را برای کمک به بهبود بیماران قلبی و عروقی ناشی از چربی خون و پیشگیری از سرطان‌ها تولید و تجاری‌سازی کرده است.

پیام حاذق جعفری مدیرعامل  این شرکت دانش بنیان، درباره محصول دارویی توضیح داد: دارو شامل ماده مؤثر گیاهی عصاره هسته انگور با درصد بالا و موادی است که می‌تواند در درمان یا پیشگیری از بیماری‌های مختلفی به کار برود.

وی بیان کرد: داروی یادشده برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته‌های قلبی و مغزی، پیشگیری از انواع سرطان‌ها، اثربخشی خود را به اثبات رسانده و در حفاظت پوست در مقابل اشعه‌های مضر کارآمد است.

حاذق ادامه داد: در حالی که  این دارو در کاهش فشارخون، پائین آوردن کلسترول و چربی خون مفید است، می‌توانداز نارسائی وریدی مزمن، جلوگیری از شکنندگی عروق، پیشگیری و بهبود زخم‌های گوارشی در کنار حفظ نشاط و شادابی پیشگیری کند.

این فناور گفت: طراحی شکل دارویی این محصول، پلت است و در زمینه داروهای گیاهی فرمولی منحصر به فرد دارد که در اثربخشی و فراهمی زیستی بیماران نقش قابل توجهی دارد؛ از مزایای این فرم‌های دارویی می‌توان به ریزش‌پذیری مناسب‌تر این ذرات نسبت به حالت پودر و گرانوله اشاره کرد که نقش مهمی در یکنواختی محتوای ترکیب نهایی ایفا می‌کند.

وی یادآور شد: اما این دارو ویژگی‌های دیگری در طراحی دارد که ضمن کاهش خطر دز دامپینگ، برای تولید فرم‌های آهسته رهش دارو مناسب است و امکان قرارگیری داروهای ناسازگار را در کنار یکدیگر با فرمولاسیونی واحد دارد.

مدیر عامل این شرکت گفت: در طراحی نوآورانه داروی ایران‌ساخت با نسبت سطح به حجم پایین به  افزایش سطح جذب دارو کمک شده است و  خواص جریانی مطلوب و توزیع یکنواخت ذره از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌رود، همچنین  می‌تواند به  صورت گسترده در سطح وسیعی از معده و روده توزیع شود و  تحریکات موضعی داروها را کاهش دهد.

جعفری با اشاره به ایجاد زمینه‌ها برای صادر کردن این محصول گفت: فضای رشد تا حدود زیادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم است که با شکل‌گیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های کوچک متعددی توانسته‌اند دانش خود را با کم‌ترین هزینه به‌کار گرفته و آن را در مقابل دید همگان قرار دهند،  این موضوع باعث رشد و توسعه این شرکت‌ها، در کنار کمک به رفع نیازهای داخلی شده است.

نظر شما