شناسهٔ خبر: 50207015 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

شروط شمسایی برای تیم ملی فوتسال

مهر

با اتفاقاتی که قبل و بعد از جام جهانی فوتسال برای تیم ملی ایران رقم خورد، تحولاتی در کمیته فوتسال در حال رخ دادن است و احتمال دارد تغییراتی هم در تیم ملی ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حدود ۲۰ روز از شکست تیم ملی فوتسال ایران برابر قزاقستان در مسابقات جام جهانی و حذف از این رقابت‌ها می‌گذرد. وضعیت تیم ملی فوتسال از آن زمان و شرایط کمیته فوتسال چند هفته قبل از جام جهانی فوتسال در بلاتکلیفی قرار گرفته است و فدراسیون فوتبال هنوز تصمیم مشخصی در این خصوص نگرفته است.

ناظم الشریعه می‌ماند؟

سیدمحمد ناظم الشریعه چند سال هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت. او به رغم حذف از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی لیتوانی، عنوان سوم جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا را به دست آورد و تیم ملی را هم قهرمان قاره آسیا کرد. قرارداد ناظم الشریعه قبل از جام جهانی لیتوانی یک سال تمدید شد اما عدم حمایت فدراسیون فوتبال از وی بعد از بازی با قزاقستان و سکوت در قبال انتقادات و حملات از وی، شائباتی را در خصوص ادامه همکاری وی ایجاد کرد. ناظم الشریعه به عنوان سرمربی تیم ملی به تماشای مسابقات لیگ می‌نشیند ولی هنوز به صورت رسمی آینده اش مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

ابهامات نامه ایران برای میزبانی جام جهانی فوتسال

میرشاد ماجدی گزینه ریاست کمیته فوتسال/ شروط شمسایی برای تیم ملی

میزان احتمال استخدام مربی خارجی

در هفته‌های گذشته و با ناکامی ایران در جام جهانی و همزمان با بحث کنار گذاشتن ناظم الشریعه از تیم ملی، بعضی از رسانه‌ها مدعی شدند فدراسیون فوتبال برای تیم ملی فوتسال سرمربی خارجی استخدام خواهد کرد. این امکان برای فدراسیون دشوارتر از چیزی است که تصور می‌شود. صرفنظر از مبلغ قرارداد یک سرمربی خارجی که هزینه گزافی بر دوش فدراسیون می‌گذارد، فراهم کردن امکانات مختلف را هم باید در نظر داشت بخصوص که مربی خارجی به اردوهای بین المللی و بازی‌های تدارکاتی بزرگ هم نیاز دارد که این موضوع نیازمند انجام هزینه‌هایی از سوی فدراسیون است.

میرشاد ماجدی گزینه ریاست کمیته فوتسال/ شروط شمسایی برای تیم ملی

خسوس کاندلاسِ اسپانیایی، آخرین مربی خارجی روی نیمکت فوتسال ایران

شمسایی و شروط سنگین برای تیم ملی

در این میان نام وحید شمسایی کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال ایران هم برای هدایت تیم ملی مطرح شده است. شمسایی که یکی از منتقدان نتایج تیم ملی در جام جهانی لیتوانی بود، خودش به صورت مستقیم حرفی از حضور در این تیم نزده اما بارها تاکید کرده است که این تیم ملی نیاز به پشتوانه سازی دارد و باید به سرمربی بعدی، بیش از سه سال (تا بعد از جام جهانی ۲۰۲۴) فرصت داد تا تیم جدیدی را بسازد. کسب اطلاع کردیم شمسایی که ارتباط نزدیکی با شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال دارد، شرایطی را برای سرمربیگری در تیم ملی مطرح کرده است از جمله در دست گرفتن اختیار تیم‌های پایه، انتخاب دستیاران و حتی سرپرست تیم. این موضوع باعث شده تا تردیدهایی در انتخاب شمسایی ایجاد شود. گفته می‌شود مبلغ پیشنهادی شمسایی هم بالا است.

میرشاد ماجدی گزینه ریاست کمیته فوتسال/ شروط شمسایی برای تیم ملی

مهرداد سراجی از استعفا پشیمان شد؟

سئوال مهمتر از انتخاب سرمربی تیم ملی، وضعیت کمیته فوتسال است و اینکه قرار است ریاست این کمیته بر عهده چه کسی باشد. مهرداد سراجی یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ریاست کمیته فوتسال را بر عهده داشت اما در پی بالا گرفتن اختلافاتش با عزیزی خادم، پیش از جام جهانی از سمت خود در فوتسال استعفا کرد. سراجی که حتی در مراسم بدرقه و استقبال از تیم ملی در جام جهانی هم حضور نداشت، ظاهراً از استعفای خود پشیمان شده است و قصد دارد مجدداً کار خود را در کمیته فوتسال از سر بگیرد.

میرشاد ماجدی گزینه ریاست کمیته فوتسال/ شروط شمسایی برای تیم ملی

میرشاد ماجدی گزینه جدی ریاست کمیته فوتسال

یکی از نفراتی که نامش به عنوان رئیس احتمالی کمیته فوتسال مطرح شده، میرشاد ماجدی است. ماجدی با سابقه کار در فوتسال و فوتبال، یکی از مدیران فعال فدراسیون در سال‌های گذشته بوده است. ماجدی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم هست و برنامه‌هایش را برای حضور در کمیته فوتسال تدوین کرده است. البته ماجدی برای کار در کمیته فوتسال اختیار تام می‌خواهد و احتمالاً زیر بار بعضی از فشارها و شروط گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی نخواهد رفت. در واقع شرط حضور ماجدی در فوتسال استقلال در تصمیم گیری و عدم دخالت افراد دیگر در برنامه‌هایش است.

میرشاد ماجدی گزینه ریاست کمیته فوتسال/ شروط شمسایی برای تیم ملی

عقب نشینی یکی از اعضای هیات رئیسه

یکی دیگر از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که علاقه زیادی به فعالیت در فوتسال در ماه‌های گذشته از خود نشان داده بود، در حال حاضر قصد ندارد به صورت مستقیم برای ریاست کمیته فوتسال اقدام کند. گفته می‌شود این عضو، با بعضی از پیشکسوتان فوتسال گفتگوهایی داشته تا آنها را به نیابت از خودش در کمیته فوتسال مستقر کند اما این پیشنهادات تا الان نتیجه‌ای در پی نداشته. همچنین از محمدرضا کافی مدیرعامل باشگاه سونگون هم به عنوان دیگر گزینه احتمالی ریاست کمیته فوتسال یاد می‌شود.

میرشاد ماجدی گزینه ریاست کمیته فوتسال/ شروط شمسایی برای تیم ملی

محمدرضا کافی مدیرعامل باشگاه مس سونگون که با این تیم صاحب قهرمانی در لیگ برتر ایران شده است

اوضاع نابسامان تیم ملی فوتسال بانوان

فدراسیون فوتبال نه تنها برای تعیین رئیس کمیته فوتسال و تصمیم گیری برای سرمربی تیم ملی بزرگسالان دغدغه دارد، بلکه چالش دیگر این فدراسیون به تیم ملی فوتسال بانوان بر می‌گردد. این تیم نزدیک به سه سال است که در بلاتکلیفی به سر می‌برد. اختلاف شهره موسوی نایب رئیس بانوان با یکی از اعضای هیات رئیسه بر سر انتخاب سرمربی این تیم چند ماه پیش خبرساز شد. موسوی قصد داشت نیلوفر اردلان را به عنوان سرمربی معرفی کند در حالی که گزینه عضو هیات رئیسه، شهناز یاری بود. این اختلافات در نهایت باعث مسکوت ماندن پروژه تیم ملی بانوان شد که هنوز هم این مشکل پابرجاست. شاید این اتفاقات کار را به جایی برساند که فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم بانوان دست به یک اقدام تاریخی بزند!

میرشاد ماجدی گزینه ریاست کمیته فوتسال/ شروط شمسایی برای تیم ملی

تیم ملی فوتسال بانوان که در سال ۲۰۱۸ قهرمان آسیا و پس از آن به حال خود رها شد

نظر شما