شناسهٔ خبر: 50196129 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیرخارجه پیشین آمریکا:

آمریکا به دلیل اقدامات بایدن افول خواهد کرد

وزیرخارجه سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ سیاست‌های این کشور در زمان فعلی را زیر سؤال برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه پیشین آمریکا در سخنانی اذعان کرد که آمریکا به دلیل اقدامات «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی این کشور ضعیف شده و افول خواهد کرد.

پمپئو که با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» مصاحبه می‌کرد، گفت: من فکر می‌کنم که جهان بسیار نگران است و بسیاری نگران هستند که آمریکا در حال ترک عرصه جهانی است.

وزیرخارجه دولت ترامپ با اشاره به خروج آمریکا از افغانستان و رها کردن تسلیحات آمریکایی در این کشور گفت: «وقتی شما از افغانستان بدون در نظر گرفتن پیامدها و تعامل با آن و اطمینان از خوب بودن شرایط عقب نشینی می‌کنید، با افول آمریکا مواجه خواهید شد».

وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین ادعا کرد که «اگر شما این را شفاف نسازید که متحد خلل ناپذیری برای اسرائیل هستید، ایران به حماس در نوار غزه راکت می‌دهد و آنها راکت‌ها را به سوی اسرائیل شلیک می‌کنند». به گفته پمپئو، «اگر شما درک نکنید که انرژی آمریکا، ابزار امنیت ملی قدرتمند فوق‌العاده‌ای است اما به جای آن شما آن را بسته و به روس‌ها دسترسی به بازار اروپایی‌ها را بدهید و از خاورمیانه بخواهید که ظرفیت تولیدی بیشتری ایجاد کند، شما آمریکا را در معرض خطر قرار داده‌اید».

نظر شما