شناسهٔ خبر: 50196071 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

رکوردشکنی مرگ‌ها و عفونت‌های کرونا در روسیه ادامه دارد

روسیه روز شنبه شمار بی‌سابقه ۱۰۰۲ مرگ ناشی از کووید-۱۹ را گزارش کرد و این برای نخستین بار از هنگام شروع پاندمی کرونا است که شمار روزانه مرگ‌ها در این کشور از ۱۰۰۰ مورد بیشتر می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز کارگروه کروناویروس روسیه همچنین دچار ۳۳۲۰۸ نفر را به کرونا گزارش کرد که یک رکوردشکنی برای پنجمین روز پیاپی به شمار می‌رود.

مقامات روسیه افزایش شدید شمار موارد ابتلا و مرگ‌های کرونا را که باعث شده است وزارت بهداشت روسیه این هفته کارکنان پزشکی بازنشسته را برای کمک به بیمارستان‌ها فرا بخواند، به کندی برنامه واکسیناسیون مربوط می‌دانند.

داده‌های منتشرشده بوسیله کارگروه کروناویروس روسیه در روز شنبه نشان می‌دهد که ۴۵ درصد جمعیت این کشور به دنبال دچار شدن به کووید-۱۹ یا پس از واکسن زدن نسبت به کروناویروس جدید ایمنی پیدا کرده‌اند. این عدد در مسکو به ۶۱ درصد و در مناطق حومه مسکو به ۶۴ درصد می‌رسد.

گرچه روسیه به سرعت واکسن اسپوتنیک V را برای کروناویروس جدید ساخت و استفاده از آن را شروع کرد، اما بسیاری از روس‌ها به علت بی‌اعتمادی به مقامات و ترس از فراورده‌های پزشکی جدید حاضر به واکسن زدن نیستند.

بر اساس آخرین داده‌های کارگروه کروناویروس روسیه فقط حدود ۴۸ میلیون نفر از ۱۴۴ میلیون نفر از مردم این کشور به طور کامل واکسینه شده‌اند و ۵۱ میلیون نفر فقط یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

با آخرین آمار منتشرشده در روز شنبه، شمار کل مرگ‌های ناشی از کرونا در روسیه به ۲۲۲۳۱۵ مورد و شمار کل افراد دچار عفونت به ۷۹۵۸۳۸۴ مورد می‌رسد.

اداره آمار دولتی روسیه یا روستات که ارقام جداگانه‌ای درباره مرگ‌های ناشی از کرونا منتشر می‌کند، این ماه اعلام کرد که حدود ۴۱۸۰۰ مورد مرگ ناشی از کرونا در فاصله آوریل ۲۰۲۰ و اوت ۲۰۲۱ رخ داده است.

شمار «مرگ‌ومیر اضافی» که به نظر برخی از متخصصان همه‌گیرشناسی یا اپیدمیولوژیست‌ها می‌گویند بهترین شیوه برای اندازه‌گیری تاثیر پاندمی است، در همین دوره زمانی در روسیه نسبت به میانگین میزان مرگ‌ومیر در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ به ۵۷۵۰۰۰ مورد رسید.

نظر شما