شناسهٔ خبر: 50195915 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس

۱۰ پدر و پسر موفق دنیای فوتبال +عکس

بازیکنان بزرگی در جهان فوتبال حضور داشتند که پسرانشان این مسیر را طی کردند و حتی از آن ها نیز موفق تر بودند.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی جی پلاس، اغلب کودکان دوست دارند مسیر پدرشان را ادامه دهند و حرفه آن ها را انتخاب می کنند. در جهان فوتبال نیز این چنین است. آخرین مورد در این رابطه روکو سیمیچ فرزند داریو، مدافع کروات است که میلان خواهانش است. در ادامه به پسرانی که مانند پدرانشان فوتبالیست شدند اشاره می شود. 

۱۰.چزاره، چزاره، پائولو، کریستین و دنیل مالدینی

پدر و پسرهای فوتبالیستنام خانواده مالدینی تا ابد با میلان پیوند خواهد خورد. چهار نسل پیراهن روسونری را بر تن کردند. به نوشته ۹۰ مین، چزاره نخستین نفر بود که ۱۲ فصل برای این تیم بازی کرد و سپس پسرش چزاره بیشتر دوران ورزشی اش را در این تیم گذارند و نخستین قهرمانی تاریخ باشگاه در اروپا در این زمان رقم خورد. پائولو، پسر او تمام دوران بازی اش را در میلان سپری کرد و توانست به یکی از بهترین مدافع های تاریخ و اسطوره سن سیرو تبدیل شود. بعد از بازنشستگی شماره سه به افتخار پائولو بایگانی شد. پس از پائولو فرزندانش به این حرفه روی آوردند. کریستین اکنون در پرو سستو بازی می کند و دنیل مهاجم میلان است. 

۹.یوهان و یوردی کرویف 

پدر و پسرهای فوتبالیستکرویف یکی از بزرگترین نام های خانوادگی در تاریخ فوتبال است. عملکرد یوهان در آژاکس و بارسلونا هرگز از یاد فوتبالدوستان نخواهد رفت. او یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ بود. نام کرویف برای یوردی خیلی سنگین بود و تکرار آن دوران درخشان غیرممکن بود. یوردی دوران خوبی داشت اما اصلا قابل مقایسه با پدرش نبود‌. 

۸.مانوئل و مانولو سانچیس

پدر و پسرهای فوتبالیستنام سانچیس با رئال مادرید گره خورده است. مانوئل در سال های ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۱ برای سفیدپوشان بازی کرد و توانست جام قهرمانان اروپا و چهار لالیگا را فتح کند. پسرش مانولو تمام دوران ورزشی اش را در مادرید گذراند و دو بار فاتح لیگ قهرمانان شد. هر دو مدافع بودند. 

۷.مازینیو، تیاگو و رافینیا

پدر و پسرهای فوتبالیستمازینیو دوران ورزشی اش را در کشورهای برزیل، ایتالیا و اسپانیا گذراند و عضو بهترین تیم تاریخ سلتاویگو در سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ بود. فرزندانش در تیم پایه بارسلونا حضور داشتند. رافینیا همچنین برای سلتا، اینتر بازی کرد و اکنون بازیکن پاری‌سن ژرمن است. تیاگو همه عناوین را در بایرن فتح کرد و یک سالی می شود برای لیورپول بازی می کند.

۶.مارکیتوس، مارکوس و مارکوس آلونسو

پدر و پسرهای فوتبالیستخانواده دیگری که نامش با جهان فوتبال پیوند خورده آلونسو است. مارکیتوس یک اسطوره در رئال مادرید بود و عضو آن تیم افسانه ای سفیدپوشان بود که توانست پنج سال پیاپی فاتح اروپا شود. پسرش، مارکوس آلونسو پنیا در راسینگ سانتاندر، اتلتیکومادرید، بارسا و لوگرونیس بازی کرد. اکنون مارکوس آلونسو مندوسا ادامه دهنده این سنت خانوادگی است. او برای چلسی بازی می کند و قهرمانی در اروپا را تجربه کرده است. 

۵.پاکو یورنته و مارکوس یورنته

پدر و پسرهای فوتبالیستمارکوس یورنته در خونش فوتبال است. پدرش پاکو برای تیم هایی همچون رئال مادرید و اتلتیکو بازی کرد. پسرش نیز این مسیر را طی کرد. پس از آن که نتوانست موفقیتی در رئال مادرید کسب کند به اتلتیکو رفت و در آنجا درخشید. با این حال ژن فوتبالی تنها از پدر مارکوس به ارث نرسیده است. او برادرزاده خولیو یورنته، نوه رامون گروسو است. همچنین نوه خواهری پاکو خنتو است. همه آن ها برای رئال مادرید بازی می کردند. 

۴.دیگو و جووانی سیمئونه

پدر و پسرهای فوتبالیستدیگو سیمئونه در اتلتیکومادرید به یک سرمربی موفق تبدیل شد اما در زمین هم بازیکن خوبی بود. هافبک آرژانتینی پیراهن سویا، اینتر، لاتزیو، راسینگ آویاندا و اتلتیکو را بر تن کرد. جووانی نخستین بار با پیراهن ریورپلاته به میدان رفت و در سال ۲۰۱۶ در سری آ حاضر شد. در آخرین فصل نقل و انتقلات به تیم هلاس ورونا پیوست. 

۳.آلف اینگه و ارلینگ هالند

پدر و پسرهای فوتبالیستارلینگ هالند یکی از مهاجم های مورد علاقه باشگاه های بزرگ اروپا است و همچنین او را یکی از رهبران فوتبال در آینده ای نه چندان دور می دانند. بازیکن نروژی می تواند یکی از گلزنان برتر تاریخ لقب بگیرد. با این حال قبل از او پدرش آلف اینگه در ورزشگاه های تیم های لیگ برتری پا به توپ شده بود. البته آسیب دیدگی موجب شد نتواند به فوتبالش ادامه دهد. در سال ۱۹۹۷ روی کین توسط پدر هالند به شدت مصدوم شد. چهار سال بعد کین با خطای خود موجب شد آلف اینگه از زانو آسیب ببیند و بازیکن نروژی هرگز نتواند فوتبال بازی کند. 

۲.پاتریک و جاستین کلایورت

پدر و پسرهای فوتبالیستپاتریک کلایورت یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ هلند است. هنوز در آژاکس، میلان، بارسلونا و نیوکاسل گل هایش را به یاد می آورند. پسرش جاستین در ۱۷ سالگی با پیراهن آژاکس در میادین حاضر شد. او استعداد زیادی دارد اما هنوز خیلی مانده است تا به آمار پدرش دست یاید‌. او در این تابستان با نیس قرارداد امضا کرد. 

۱.داریو و روکو سیمیچ

پدر و پسرهای فوتبالیستداریو مدافع کروات بود که در سال ۲۰۱۰ بازنشسته شد. او در طول دوران بازی اش پیراهن دینامو زاگرب، اینتر، میلان و موناکو را بر تن کرد. فرزندنش می تواند در ۱۸ سالگی مسیر پدر را طی کند چون میلان به جذب او علاقه مند است. روکو دوست دارد در خط حمله بازی کند و مانند پدرش مدافع نباشد. او اکنون برای لیفرینگ بازی می کند. 

رئال مادرید میلان پائولو مالدینی تیاگو آلکانتارا دیگو سیمئونه مارکوس یورنته ارلینگ هالند پدر و پسرهای فوتبالیست ۱۰ پدر و پسر موفق دنیای فوتبال +عکس

نظر شما