شناسهٔ خبر: 50195878 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با انتشار بیانیه ای؛

هیأت هماهنگی شیعیان عراق نتایج انتخابات را رد کرد

همزمان با افزایش انتقادات و اعتراضات، هیأت هماهنگی شیعیان عراق با انتشار بیانیه ای نتایج انتخابات این کشور را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، کانال رسمی النجباء عراق اعلام کرد که هیأت هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» که شامل احزاب و گروه‌های شیعه است، نتایج انتخابات این کشور را رد کرد.

هیأت هماهنگی شیعیان عراق با انتشار بیانیه‌ای در این ارتباط اعلام کرد که از کمیساریای انتخابات انتظار داشتیم، تخلفات بزرگی را تصحیح کند که در جریان و پس از شمارش آرا و اعلام نتایج صورت گرفت.

این نهاد تأکید کرد، پس از اینکه کمیساریای انتخابات اصرار کرد که نتایج آرایی که مورد شکایت قرار گرفت، صحیح است، ما نیز مخالفت کامل خود را با نتایج این انتخابات اعلام می‌کنیم.

نهاد مذکور، کمیساریای انتخابات را مسئول ناکامی و سو مدیریت انتخاب دانست و تأکید کرد که این مسئله، تأثیر منفی بر مسیر دموکراسی و وفاق اجتماعی خواهد گذاشت.

اعلام نتایج اولیه انتخابات عراق با برخی انتقادات و اعتراضات همراه بود و از همین رو «حسن ناظم»، سخنگوی هیئت دولت عراق، تأکید کرد که ملاحظات نیروهای سیاسی درباره انتخابات مشروع است و باید از راه‌های قانونی به آن رسیدگی شود. او گفت که بسیاری از دولت بابت سلامت انتخابات قدردانی کرده‌اند و افزود که این انتخابات از طرف جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است. ناظم تأکید کرد که ملاحظات برخی نیروهای سیاسی درباره روند انتخابات و نتایج اعلام شده کاملاً مشروع است و مسائل پیش آمده را می‌توان از طریق قانونی پیگیری و به آنها رسیدگی کرد. وی افزود که مردم عراق با روند انتخابات وارد مرحله تازه‌ای در مسیر دموکراتیک کشور می‌شوند.

همزمان با اعتراضات گسترده علیه نتایج انتخاباتی عراق، برخی سیاستمداران این کشور با تأیید نفوذ امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، فرضیه دستکاری و دخالت این طرف‌های خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تأیید می‌کنند.

نظر شما