شناسهٔ خبر: 50194951 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

از خودکشی تا قتل دختران به دلایل ناموسی

صاحب‌خبر -

روز گذشته خبر تجاوز فردی به یک دختر عکاس بوشهری دریکی از باغ ویلاها در فضای مجازی پیچید که به نقل از نزدیکان وی، ادعاشده بود که دختر پس از رفتار و بی‌اعتنایی قاضی خودکشی کرده است. این خبر باعث شد که واکنش‌های زیادی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مطرح شود. در همین راستا، دادگستری استان بوشهر با انتشار مطلبی نوشت: در پی طرح شکایتی مبنی بر آدم‌ربایی و تجاوز به خانمی در بوشهر، پرونده‌ای تشکیل و به یکی از قضات قاطع و حساس استان در رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها، ارجاع ‌شد. به گزارش فارس، این گزارش می‌افزاید: با مراجعه شاکی نزد قاضی، وی اعلام می‌کند که حدود بیست روز پیش از سوی فردی مورد تجاوز قرارگرفته و قاضی پس از استماع اظهارات این خانم، دستورات لازم را در جهت تکمیل تحقیقات و ارائه ادله جرم صادر کرده و از شاکی می‌خواهد که در صورت وجود مدارک و به منظور تسریع درروند تحقیقات، آن را به مرجع قضایی ارائه دهد. بنابراین گزارش، شاکی علی‌رغم اینکه مدعی وجود یک فایل صوتی برای اثبات جرم شده بود ولی دیگر به منظور پیگیری شکایت به دستگاه قضایی مراجعه نکرده است.

انداختن جسد دختر به چاه
رکنا نوشت: پدری دختر ۲۱ ساله خود را کشت و درون چاه عمیق انداخت. دخترکشی این بار در رفسنجان اتفاق افتاده است. در این دخترکشی یک پدر با دلایل ناموسی دست به دخترکشی زده است. گفته می‌شود انگیزه این دخترکشی ارتباط دختر جوان با یک پسر بوده است. پدر بعد از کشتن دختر خود فرار کرده است. روز گذشته رسیدگی به پرونده قتل دختر جوان در دستور کار پلیس رفسنجان قرار گرفت. درحالی‌که اهالی روستای مهمان شهر رفسنجان در جریان کشته شدن یک دختر 21 ساله به دست پدرش بودند؛ مأموران پلیس مادر این دختر را تحت تحقیقات قراردادند و مادر این دختر اعلام کرد که بابت قتل دخترش، شکایتی از همسر خود ندارد. مأموران ردیابی پدر را آغاز کردند اما تا این لحظه گوشی تلفن همراه پدر این دختر خاموش بوده و وی متواری است. یکی از اهالی روستا می‌گوید: «دختر 21 ساله این مرد مدتی قبل با یک پسر جوان ارتباط برقرار کرده و چند بار با همدیگر صحبت کرده بودند. پدر مقتول با این ارتباط مخالف بود و گفته می‌شود برای همین دختر خود را به قتل رسانده است. بعد هم جسد را درون یک چاه عمیق در اطراف روستا انداخت که این چاه از قنات‌های قدیمی است و عمق آن ممکن است بین 80 تا 120 متر باشد. مأموران اداره آگاهی بعد از شناسایی محل جسد اقدام به بیرون آوردن آن از چاه کردند.» اهالی روستا می‌گویند که پدر این دختر جوان بعد از انداختن جسد دختر خود به چاه، به مادر دختر گفته بود که جسد را در کدام چاه انداخته و سپس فرار کرده است. عده‌ای می‌گویند که پدر این دختر بعد از رها کردن جسد در چاه روی آن چند سنگ بزرگ هم انداخته بود.

اظهارات دادستان درباره قتل
دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان با اعلام آغاز تحقیقات پلیس درباره ابعاد و علت قتل دختر ۲۲ ساله افغانستانی در این شهرستان که به‌احتمال‌زیاد قتل ناموسی بوده، جزییات این رویداد را توضیح داد و گفت که پدر این دختر متواری است. به گزارش ایرنا ظهر روز جمعه با حضور عوامل انتظامی، اورژانس و آتش‌نشانی رفسنجان در یک‌صد کیلومتری شمال مرکز استان کرمان، پیکر بی‌جان دختر اهل افغانستان از چاهی با عمق ۱۲۰ متر در کمربندی نزدیکی دانشگاه کار این شهرستان بیرون کشیده شد. ایمان شهسواری دادستان رفسنجان در تشریح جزییات این رویداد اعلام کرد: بر اساس شواهد و مستندات موجود به نظر می‌رسد هنگام بیرون کشیدن پیکر مقتوله حدود ۲۴ ساعت از قتل گذشته بوده ولی پزشک قانونی زمان دقیق قتل را باید اعلام کند.

برچسب‌ها:

نظر شما