شناسهٔ خبر: 50194681 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تغییرات اقلیمی می‌تواند عامل بروز افزایش نرخ چاقی باشد

مهر

به گفته محققان، می توان چاقی و خطرات ناشی از آن برای سلامت را به لیست طولانی تهدیدات ناشی از تغییرات آب و هوایی اضافه کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از مدیسن نت، در یک بررسی جدید، محققان مرکز سرطان فاکس چیس فیلادلفیا ارتباط بین تغییر آب و هوا و چاقی را ترسیم کردند.

از آنجا که دمای جهان در حال افزایش است، افراد تحرک فیزیکی کمتری داشته و کمتر قادر به چربی سوزی اضافی هستند، از این رو در معرض ریسک بالا اضافه وزن یا چاقی قرار دارند.

افراد چاق و دارای اضافه وزن معمولاً از وسایل نقلیه با سوخت‌های فسیلی نظیر اتومبیل به جای پیاده روی یا دوچرخه سواری استفاده می‌کنند که می‌تواند منجر به انتشار بیشتر گازهای گلخانه‌ای عامل تغییر آب و هوا شود.

یکی از پیامدهای چاقی و اضافه وزن برای سلامت، افزایش ریسک ابتلاء به سرطان است.

دکتر «کریستیان کوچ» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: چاقی با ریسک بالا انواع سرطان‌های بدخیم نظیر سرطان سینه، مری، روده بزرگ، کبد، مثانه، پانکراس (لوزالمعده) کلیه و غده تیروئید همراه است.

دلایل متعددی وجود دارد که افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان هستند، از جمله افزایش سطح انسولین که می‌تواند آنها را در معرض خطر بیشتر سرطان روده بزرگ، کلیه، پروستات و آندومتر قرار دهد.

در زنان، بافت چربی می‌تواند استروژن تولید کند که می‌تواند احتمال ابتلاء به سرطان آندومتر، سینه و تخمدان را تقویت کند.

نظر شما