شناسهٔ خبر: 50187294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۵۵ هزار شهروند پردیس طی شش ماه نخست سال با پلیس تماس گرفتند

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پردیس گفت: در شش ماه اول امسال تعداد تماسهای شهروندان با پلیس ۵۵ هزار و ۳۰۴ مورد ثبت شده که از این تعدادماموریت در حدود ۵۰ هزارو ۵۴۱ مورد منجر به عملیات پلیس شده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ بهزاد عبدیان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: چهار هزار و ۷۳ مورد تماس شهروندان با پلیس توسط اپراتورهای مرکز ۱۱۰ راهنمایی و ارشاد شدند.

وی ادامه داد: این حجم از تماس شهروندان با پلیس از سویی نشانه اعتماد مردم به نیروی انتظامی و از سویی دیگر نشانگر افزایش روزافزون جمعیت شهرستان پردیس و به تبع آن، افزایش مشکلات و معضلات اجتماعی در سطح این شهرستان است.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با ارائه آماری در خصوص عملکرد نیروی انتظامی، توضیح داد: در شش ماه نخست سال، با تلاش نیروی انتظامی و همکاری شهروندان، ۱۴ درصد کاهش در سرقت منازل، ۳۰ درصد کاهش در سرقت موتورسیکلت، ۱۷ درصد کاهش سرقت خودرو و سایر سرقت ها ۲ درصد کاهش یافت.

عبدیان با اشاره به افزایش سرقت درحوزه خودرو و اماکن، اظهار داشت: ساخت و سازهای غیر مجاز نظیر برخی از ویلاها و نداشتن پارکینگ در ساختمانهای غیر مجاز را می توان یکی از دلایل اصلی افزایش سرقت در حوزه خودرو و اماکن دانست.

وی افزود: به کارگیری اتباع غیر مجاز توسط کارفرمایان مشکلاتی را ایجاد کرده؛ و دلیل دیگر افرایش سرقت در سطح شهرستان است.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: با تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی و همکاری دستگاه قضایی در شش ماه نخست سال جاری شاهد کاهش  ۶۲.۵ درصدی سرقت، جرائم به عنف و زورگیری ها بودیم و در بازه زمانی یاد شده ۵۵ سارق دستگیر و  روانه زندان شدند.

عبدیان با اشاره به اثر بخشی برگزاری جلسات شورای ترافیک به ریاست عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس و اعضای شورا  و اجرای طرح های  انتظامی و ترافیکی در کاهش حوادث خودرویی، توضیح داد: کاهش ۳۳ درصدی تعداد فوتی ها در تصادف، ۸۲ درصد کاهش تصادفات خسارتی، ۲۱ درصد کاهش تصادفاتی جرحی با اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز در پردیس و بومهن، مرمت سرعتگیرها و تابلوهای راهنما و نصب چراغ های رانندگی میسر شد.

وی با اشاره به افزایش ۵۲ درصدی کشفیات مواد مخدر، اظهار داشت: با تشکیل تیم های ویژه ۶۹ درصد از فروشندگان موادمخدر شناسایی و دستگیر و ۷۷ باند توزیع مواد مخدر در شهرهای بومهن،پردیس و بخش جاجرود متلاشی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: در حال حاضر ۱۴۲ دستگاه موتور سیکلت و خودرو کشف شده از فروشندگان مواد مخدر توقیف شده و در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر که دغدغه بسیاری از شهروندان است شاهد افزایش۱۰۵ درصدی جمع آوری این معتادان در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

عبدیان افزود: کشف کالای قاچاق به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد تومان، دستگیری ۱۰ باند کلاهبرداری که تحت عنوان معاملات ملکی غیر مجاز فعالیت داشتند بخش دیگری از اقدامات نیروی انتظامی در شش ماهه اول امسال است.

وی با اشاره به فعالیت نیروهای انتظامی توضیح داد: تامین نظم و امینت درتعطیلات نوروز، روز طبیعت،ماه مبارک رمضان، شب های قدر، عید فطر، محرم، صفر و اربعین توسط نیروی انتظامی و حضور مستمر آنها  در کنار مردم با وجود محدودیت ها کرونایی برای امنیت بخشی بیش از پیش با حضور فعال قابل تقدیر است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مرکز آموزشی شهید فخری زاده در فاز ۵ مسکن مهر پردیس پذیرای جوانانی است که مشمول  شروع خدمت سربازی هستند تا پس از آموزش در شهرستان های استان تهران به کار گرفته شوند و نیروی انتظامی آماده جذب و به کار گیری جوانان در مقطع درجه داری و افسری است.

عبدیان با اشاره به شعار نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: پلیس هوشمند- امنیت پایدار در دستور کار نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته و هوشمند سازی تامین امنیت، تحکیم نظم، اجرای قانون که از مهم ترین مولفه های ثبات و سلامت نظام اجتماعی و سیاسی است را به همراه دارد.

وی ادامه داد: شعار پلیس هوشمند امنیت پایدار  برگرفته از منویات رهبری است که فرمودند؛ مردم می خواهند ناجا قوی، مقتدر و هوشمند باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: توانمند سازی کارکنان در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری به اجرای مطلوب ماموریت ها کمک می کند و یکی از مولفه های ناجا در برقراری نظم و امنیت رضایتمندی شهروندان است که با توسعه و ارتقای تجهیزات الکترونیکی و برداشتن گام های عملی جهت هوشمند سازی، اجرایی خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما