شناسهٔ خبر: 50186750 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خاصیت شگفت ‌انگیز غذاهای سیاه!

ما همیشه در مورد مزایای مواد غذایی به رنگ سبز ، زرد و قرمز می‌خوانیم ، زیرا دارای مواد مغذی زیادی هستند. اما ، آیا تا به حال رنگ دیگری را کاوش کرده‌اید؟ اگر نه، وقت آن است که رژیم خود را سیاه رنگ کنید ، زیرا این غذاهای سیاه از بسیاری از سوپرغذاها سالم‌تر هستند. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد غذاهای سیاه بدانید وجود دارد.

صاحب‌خبر -

غذاهای سیاه چیست؟

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ غذاهای حاوی رنگدانه به نام آنتوسیانین به عنوان غذاهای سیاه شناخته می‌شود. آنتوسیانین‌ها در غذاهای سیاه، آبی و بنفش یافت می‌شود و مواد مغذی و مزایای زیادی را در خود پنهان کرده است. این رنگدانه‌ها دارای خواص آنتی اکسیدانی غنی هستند که سلامت بدن را ارتقا می دهد و می‌تواند خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش دهد. آنها نقش مهمی در مصونیت بدن دارد.

گردوی سیاه

غذاهای سیاه چیست؟

گردو سیاه سرشار از امگا 3 اسید آلفا لینولنیک است و برای بهبود سلامت قلب شناخته شده است. همچنین ثابت شده است که گردو سرشار از اسید الاژیک است که گفته می‌شود دارای اثر محافظتی قلبی است. آنها همچنین سرشار از چربی‌های اشباع نشده هستند که در کنترل گرسنگی و افزایش سیری بسیار موثر هستند و از این رو به کاهش وزن کمک می‌کنند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ملاتونین هستند که به بهبود مدت و کیفیت خواب نیز کمک می‌کند.

برنج سیاه

غذاهای سیاه چیست؟

برنج سیاه بومی کمربند جنوب شرقی آسیا است و طعم دلپذیری دارد که حاوی لوتئین و زاگزانتین است و سلامت چشم را تقویت می‌کند. آنها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و فیبر بالا دارای خواص ضد سرطان هستند. از آنها می توان در پودینگ ، سیب زمینی سرخ کرده ، ریزوتو ، فرنی ، رشته فرنگی ، نان استفاده کرد .

دال سیاه

غذاهای سیاه چیست؟

هندی‌ها از دیرباز از دال سیاه استفاده می‌کرده‌اند. آنها به عنوان گراوی و در آماده سازی مخلوط دال استفاده می‌شود. دال سیاه سرشار از فیبر ، آهن ، فولات و پروتئین است و می‌تواند بسیار خوشمزه نیز باشد.

زیتون سیاه

غذاهای سیاه چیست؟

آنها سرشار از چربی‌های غیر اشباع تک ، ویتامین E ، پلی فنول ها و اولئوکانتال هستند. آنها را می توان به سالاد ، پاستا ، سیب زمینی سرخ کرده و برخی ترشی ها و نوشیدنی ها اضافه کرد. همچنین ، آنها به محافظت از عروق در برابر گرفتگی ، حفظ سلامت چشم ، جلوگیری از آسیب DNA ، ارتقاء سلامت پوست و همچنین سلامت مو کمک می‌کند.

کنجد سیاه

غذاهای سیاه چیست؟

آنها معمولاً با نام Til شناخته می‌شود و دارای مزایای زیادی است، حاوی فیبر ، پروتئین ، منیزیم ، پتاسیم ، آهن ، کلسیم ، روی ، مس ، سلنیوم و ویتامین E. آنها همچنین دارای سزامین هستند که به کاهش التهاب کمک می‌کند و نقش مهمی دارد. نقش در درد مفاصل آنها را می توان در سالاد به عنوان چاشنی ، در لادو ، در نان ، اسموتی ، سوپ ، هوموس ، دیپ و حتی تاهین استفاده کرد.

انگور سیاه

غذاهای سیاه چیست؟

انگور سیاه از نظر طعم شیرین حاوی ترکیباتی مانند لوتئین و زاکسانتین است که از آسیب شبکیه و دژنراسیون ماکولا جلوگیری می‌کند. رسوراترول موجود در انگور دارای خواص ضد سرطانی است و با کاهش سطح LDL نیز بر سلامت قلب تأثیر می‌گذارد. پروآنتوسیانیدین‌های موجود در این میوه برای سلامت پوست نیز مزایای زیادی دارد. پیشنهاد می‌شود از انگور سیاه در سالاد، اسموتی ، مربا استفاده کنید.

سیر سیاه

غذاهای سیاه چیست؟

آنها به طور طبیعی سیاه نیستند ، بلکه میخک‌ها برای هفته‌ها تخمیر می‌شوند و این باعث سیاه شدن آنها می‌شود و به طور گسترده ای در غذاهای آسیایی استفاده می‌شود. آنها دارای طعم کارامل شده و خوشمزه ای هستند که به سیب زمینی سرخ کرده ، شیرینی های گوشتی ، برنج و نودل و سوپ ها نیز طعم می بخشد. آنها به جلوگیری از التهاب کمک می‌کنند و می‌توانند به تقویت حافظه کمک کنند. آنها همچنین دارای خواصی هستند که از آسیب سلولی جلوگیری کرده و در نتیجه در برابر سرطان محافظت می‌کنند. طبق مطالعات ، آنها به دلیل آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد سرطانی بهتر از سیر خام هستند.

انجیر سیاه

غذاهای سیاه چیست؟

آنها شیرین و خوشمزه هستند و معمولاً در ایالات متحده رشد می‌کنند. آنها منبع غنی پتاسیم هستند و دارای فیبر بسیار بالایی هستند که هضم خوب را تقویت می‌کند. آنها همچنین در کاهش وزن موثر هستند ، به مبارزه با سلول های سرطانی کمک می‌کنند و همچنین می‌توانند فشار خون را تحت کنترل نگه دارند.

توت سیاه

غذاهای سیاه چیست؟

آنها به دلیل کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن ، سلامت قلب را افزایش می دهند. به گفته کارشناسان ، توت سیاه برای زنانی که با قاعدگی یا وقوع نامنظم قاعدگی سروکار دارند مفید است. توت سیاه نیز یکی از غذاهایی است که سرشار از آنتی اکسیدان است و می توانید از آن در اسموتی ، دسر ، سالاد یا پنکیک خود استفاده کنید.

خرمای سیاه

غذاهای سیاه چیست؟

آنها سرشار از کربوهیدرات ، پروتئین ، ویتامین و فیبر غذایی هستند. آنها همچنین دارای یک عنصر شیمیایی به نام فلورین هستند که برای محافظت از دندان‌ها در برابر پوسیدگی مفید است. مقادیر بالای سلنیوم عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.

نظر شما