شناسهٔ خبر: 50186518 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پایان شمارش آرای دستی انتخابات پارلمانی عراق

مشاور نخست وزیر عراق با اعلام پایان شمارش آراء دستی پنجمین انتخابات پارلمانی عراق، گفت که نتایج این شمارش مطابق شمارش الکترونیک بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دولت عراق امروز شنبه از پایان شمارش آرای دستی پنجمین انتخابات پارلمانی این کشور خبر داد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از «عبدالحسین الهنداوی»، مشاور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق گزارش داد که شمارش دستی آرا به پایان رسیده و نتایج به دست آمده از این شمارش نشان می‌دهد که مطابق نتایج شمارش الکترونیکی است.

عراق یکشنبه هفته گذشته پنجمین انتخابات پارلمانی بعد از سقوط رژیم بعث را برگزار کرد که مشارکت 41 درصد بود.

کمیساریای عالی انتخابات عراق که متولی برگزاری انتخابات یکشنبه را برعهده داشت، دوشنبه نتایج شمارش الکترونیک این انتخابات را اعلام کرد که نشان از کاهش کرسی‌های برخی از ائتلاف‌های انتخاباتی داشت.

اعتراض نامزدها و این ائتلاف‌ها به این نتایج باعث شد که این نهاد متولی و ناظر بر انتخابات اعلام کند که برخی از حوزه‌ها را برای راستی آزمایی و انطباق با شمارش الکترونیک، دوباره دستی شمارش کند.

کمیساریای عالی انتخابات عراق در پاسخ به واکنش‌ها به درخواست لغو نتایج انتخابات گفت که بازشماری همه آراء در شرایط خاصی امکان پذیراست و از بین 3600 حوزه انتخابات، تنها 140 حوزه به صورت دستی بازشماری شده است.

با این حال شمارش دستی و دوباره این حوزه‌ها باعث شد به برخی ائتلاف‌ها دو الی شش کرسی به تعداد کرسی‌ها کسب شده اضافه شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما