شناسهٔ خبر: 50169784 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

دین پرست: باید سند توسعه و محرومیت زدایی اضطراری بلوچستان پیگیری و استفاده شود

معاون هماهنگی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: سند توسعه و محرومیت زدایی اضطراری از بلوچستان که قریب به سه سال قبل تنظیم و برای ۲۴ دستگاه اجرایی ابلاغ شد پیگیری و استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین‌پرست که عصر چهارشنبه پس از بازدید از شهرهای سواحل مکران در استان هرمزگان با هدف بررسی روند اجرایی و ارزیابی پیشرفت طرح‌های مصوب شورای توسعه سواحل مکران وارد شهرستان زرآباد شد، در شورای اداری این شهرستان افزود: برای سرعت بخشیدن و تحقق هر چه سریعتر اهداف توسعه باید از قانون احکام دائمی توسعه کشور بهره برد و علاوه بر آن باید از ظرفیت‌های شورای توسعه اقتصاد و امنیت پایدار شرق و جنوب شهر کشور و مشوق های مندرج در تصویب نامه هیات وزیران با عنوان تسهیل در توسعه سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان که یکی از ۹ استان مصوبه آن استفاده شود.


وی بیان کرد: برای حل و فصل مشکلات سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و فعالین اقتصادی باید از ظرفیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان استفاده شود اما به دلیل بود مسافت این سواحل با مرکز استان باید ساز و کار تفویض اختیارات لازم در جهت تشکیل جلسات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع در این منطقه انجام شود.


دین‌پرست افزود: استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی استان با دو کشور افغانستان و پاکستان هم از پتانسیل‌های خوب  این منطقه به شمار می‌رود و این درحالی است که از مجموع ۴۰ بازارچه فعال مرزی در کشور تنها ۱۸ بازارچه غیرفعال هستند و ۲۲ بازارچه فعالیت خوبی دارند.


دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور گفت: برای جذب بیشتر سرمایه گذار به استان سیستان و بلوچستان در جلسه سه‌شنبه گذشته این شورا تصمیم گرفته شد تا نشست جلب سرمایه‌گذاران برای حضور در استان برگزار شود.


گفتنی است دین پرست در بدو ورود به سیستان و بلوچستان به همراه دکتر "ماندانا زنگنه" معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری پس از بازدید ۳ پروژه کشت و صنعت روستای گرگان، موزستان ۵ هزار هکتاری و باغات مورینگاه زرآباد در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور یافته و با ریش سفیدان و معتمدان منطقه دیدار کرد.

نظر شما