شناسهٔ خبر: 50165628 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

پوتین: در به رسمیت شناختن طالبان شتاب نمی‌کنیم

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که دولت جدید افغانستان که طالبان تشکیل داده است، فراگیر نیست و در به رسمیت شناختن طالبان شتاب نمی‌کنیم

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|  ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر لزوم هماهنگی مواضع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و پیمان امنیت جمعی در مورد به رسمیت شناختن دولت طالبان تاکید کرد و گفت: دولت موقت در افغانستان را نمی توان نماینده این کشور نامید، اما کار کردن با آنها ضروری است.

 

به گزارش ایرنا از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز جمعه در نشست مشترک سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه گفت: در مورد به رسمیت شناختن دولت افغانستان با اشخاصی که می گویند باید مواضع خود را در این مساله هماهنگ کنیم، موافق هستم. 

 

وی افزود: اظهارات شرکای ما (سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای) حاکی از آن است که کشورهای ما رویکردهای مشابه در مورد واکنش به تهدیدها از افغانستان دارند. 

 

پوتین گفت: نیروهای غربی با خروج از افغانستان مسائل بزرگی را در این کشور برجای گذاشتند که شامل تهدید تروریسم، قاچاق مواد مخدر، تبهکاری سازمان یافته و افراط گرایی مذهبی می شود. 

برچسب‌ها:

نظر شما