شناسهٔ خبر: 50163460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

بازدید از طرح های مصوب شورای توسعه سواحل مکران در استان هرمزگان در سفر فشرده کاری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور به هرمزگان / صدور دستورات لازم به دستگاه های اجرایی ذیربط برای تسریع در اجرای پروژه ها / گزارش جمع بندی سفر هرمزگان

دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور در سفر فشرده کاری به استان هرمزگان با سفر به شهرستان های میناب، سیریک و جاسک آخرین روند اجرای طرح های مصوب شورای توسعه سواحل مکران در این شهرستان ها را از نزدیک بازدید و مورد ارزیابی قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور در سفر فشرده کاری به استان هرمزگان با محوریت سواحل مکران پس از شرکت  جلسات بررسی آخرین روند اجرای سند توسعه جزایر هرمزگان و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان، به منظور ارزیابی آخرین وضعیت اجرای پروژه های مصوب شورای توسعه سواحل مکران با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با استقبال فرماندار ویژه شهرستان میناب ظهر روز پنج شنبه وارد این شهرستان در شرق هرمزگان شد.
 
 دین پرست در بدو ورود به شهرستان میناب با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان و فرماندار ویژه شهرستان میناب با حضور در محل احداث بیمارستان دوم این شهرستان از روند ساخت این بیمارستان به عنوان یکی از پروژه های مصوب شورای توسعه سواحل مکران بازدید بعمل آورد و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه و موانع و مشکلات به ویژه تامین منابع مالی مورد نیاز جهت تسریع در احداث بیمارستان قرار گرفت.
 
معاون  هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در ادامه بازدید میدانی از پروژه های مصوب شورای توسعه سواحل مکران در شهرستان میناب به عنوان دومین شهرستان بزرگ هرمزگان با همراهی دکتر حیدری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال  استانداری و سلحشور فرماندار ویژه شهرستان میناب از بخش های مختلف سد مخزنی استقلال میناب به عنوان یکی از منابع اصلی تامین کننده آب اراضی دشت میناب بازدید بعمل آورد.
 
تجهیز اراضی دشت میناب به شبکه های نوین آبیاری از طرح های مصوب شورای سواحل مکران در شهرستان میناب است و آب مورد نیاز این اراضی از سد استقلال تامین می شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور پس از بازدید میدانی از طرح های مصوب شورای توسعه سواحل مکران در شهرستان میناب، به منظور ارزیابی آخرین وضعیت اجرای پروژه های مصوب شورای توسعه سواحل مکران ویژه شهرستان سیریک با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با استقبال فرماندار شهرستان سیریک غروب روز پنج شنبه وارد این شهرستان در شرق هرمزگان  شد.
 
دین پرست در بدو ورود به شهرستان سیریک با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از خط انتقال آب به روستاهای شهرستانی های میناب و سیریک بازدید کرد.
 
در جریان این بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور  از نزدیک در جریان موانع و مشکلات تسریع در تکمیل طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان های میناب و سیریک به عنوان یکی از طرح های مصوب شورای توسعه سواحل مکران با توضیحات فرماندار شهرستان سیریک و مجری طرح  قرار گرفت.
 
خط انتقال آب به روستاهای شهرستان های میناب و سیریک از پروژه های مصوب شورای توسعه سواحل مکران به طول ۲۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی در حال اجراست که با اتمام آن ۲۵ روستای شهرستان های میناب و سیریک مستقر در سواحل مکران از نعمت آب شرب سالم بهره مند می شوند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق کشور در ادامه بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان سیریک از ایستگاه شماره یک خط انتقال نفت خام گوره به جاسک در محدوده شهرستان سیریک با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان بازدید بعمل آورد و …
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور پس از بازدید میدانی از طرح های مصوب شورای توسعه سواحل مکران در شهرستان های میناب و سیریک، به منظور ارزیابی آخرین وضعیت اجرای پروژه های مصوب شورای توسعه سواحل مکران ویژه شهرستان جاسک با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان صبح امروز پنج شنبه با استقبال فرماندار شهرستان جاسک وارد این شهرستان در شرق استان شد.
دین پرست در بدو ورود به شهرستان جاسک با حضور در منطقه کوه مبارک این شهرستان با همراهی  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از بخش های مختلف  تاسیسات پایانه بزرگ نفتی جاسک شامل ترمینال، مخازن، خطوط انتقال و اسکله این پایانه بازدید بعمل آورد.
 
پایانه نفتی بزرگ جاسک به عنوان یکی از مهمترین طرح های توسعه سواحل مکران در سه فاز با ظرفیت ذخیره سازی ۳۰ میلیون بشکه نفت احداث می شود که فاز اول آن با ظرفیت ذخیره سازی ۱۰ میلیون بشکه نفت در مراحل پایانی احداث است، نفت انتقالی از گوره به جاسک از طریق اسکله این پایانه بازارهای هدف صادر می شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور پس از بازدید میدانی از بخش های مختلف پایانه نفتی جاسک در جلسه ارزیابی و بررسی مسائل و مشکلات ۸۵ طرح  مصوب شورای توسعه سواحل مکران ویژه استان هرمزگان در شهرستان های میناب، سیریک و جاسک با همراهی  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری، فرمانداران شهرستان های میناب، سیریک و جاسک، مدیران کل دستگاه های اجرایی ذیربط و مجریان طرح ها در محل پایانه نفتی بزرگ جاسک شرکت و دستورات لازم را جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی طرح ها به دستگاه های اجرایی ذیربط و فرمانداران شهرستان های تابعه صادر کرد.
 
بابک دین پرست در نشست  پایانی بررسی و ارزیابی روند اجرای طرح‌های توسعه سواحل مکران که در شهرستان جاسک برگزار شد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص توسعه سواحل مکران، عنوان کرد: باید با تمام قوا برای تحقق فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای توسعه سواحل مکران، اقدام کنیم.
 
وی با اشاره به ماده 68 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در راستای تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران، ادامه داد: این قانون بر تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران برای برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر برنامه‌ها و پروژه‌های توسعه سواحل مکران در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان تاکید دارد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به دستور آیت‌الله دکتر رئیسی، رئیس جمهور به دکتر وحیدی وزیر کشور برای بررسی موضوع تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران، افزود: در راستای ابلاغیه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به وزیر محترم کشور، گزارشی در خصوص ضرورت تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران را به رئیس جمهور محترم تقدیم خواهیم کرد، تا به سمت اجرای قانون برویم و با قوت و به طور جدی تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران را پیگیری خواهیم کرد.
 
دین پرست، تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران را در راستای اجرا و تحقق اهداف برنامه‌های توسعه‌ای این منطقه بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: باید سازمان متولی و مسئول این امر شکل بگیرد و با تعریف پروژه‌های مشخص مرتبط با قانون توسعه سواحل مکران، زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را نیز فراهم کند.
 
وی گفت: در حال حاضر 85 پروژه مصوب برای توسعه سواحل مکران وجود دارد که در 12 حوزه کاری در دستور کار 13 دستگاه اجرایی قرار دارد و برآورد مالی اجرای این پروژه‌ها بالغ بر 109 هزار میلیارد تومان است که 52 درصد آن باید از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و 48 درصد از طریق بخش دولتی تامین شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های خوب مصوبات شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، خاطرنشان کرد: نرخ سود تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاری در 9 استان مشمول این شورا که هرمزگان نیز از جمله این استان ها محسوب می‌شود، 50 درصد کمتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار کشور است که ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری در این مناطق محسوب می‌شود.
 
دین پرست همچنین با بیان اینکه آیت‌الله دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به تامین معیشت مرزنشینان دارند، اظهار داشت: در این راستا طرح ساماندهی تجارت در مرزهای دریایی و خشکی از جمله طرح تجارت ملوانی و ته لنجی در دستور کار وزارت کشور قرار دارد.

گالری تصاویر

نظر شما