شناسهٔ خبر: 50163289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«جاسک» مرکز ثقل سواحل مکران است/ شتاب در توسعه سواحل مکران محرک توسعه اقتصادی است

فرماندار جاسک در جلسه با معاون هماهنگی و اموراقتصادی وزیر کشور به بیان قابلیت ها، مسائل و مشکلات شهرستان پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بابک دین‌پرست معاون هماهنگی و امور اقتصادی و منطقه ای و دبیر شورای امنیت پایدار شرق و غرب وزیر کشور و  بعد از بازدید پروژه های توسعه سواحل که با حضور جمعی از مدیران کل استان و معاون اقتصادی استانداری، دکتر حیدری و فرمانداران شرق سواحل مکران در جلسه‌ای مشترک در محل سالن جلسه نفت گاز پایانه های نفتی کوه مبارک برگزار شد، حضور داشت.

در این جلسه محمد رادمهر فرماندار شهرستان جاسک به بیان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کم نظیر و بی نظیر شهرستان جاسک پرداخت.

رادمهر فرماندار جاسک در این جلسه تصریح کرد: شهرستان جاسک یکی از شهرستان های مهم و استراتژیک کشور است که دارای ظرفیت ها و قابلیت های بسیار مهمی در حوزه گردشگری، کشاورزی، آبزیان، اقتصاد دریایی، پتانسیل های دریایی و صیادی، صادراتی است.

رادمهر از جاسک در این جلسه بعنوان کریدور ترانزیت بین المللی یاد کرد.

وی به ظرفیت های صادراتی جاسک و مرکز ثقل راهبردی بین سه استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک  در ادامه خاطر نشان کرد: ظرفیت های مهم توسعه سواحل مکران درحوزه گردشگری و اقتصاد دریایی مثال زدنی است که بحمدالله کارهای اساسی و زیربنایی بسیار ارزشمندی در این راستا در شهرستان انجام گرفته است.

وی گفت: با جذب سرمایه گذار در راستای طرح های سواحل مکران می توان هزاران شغل ایجاد نمود.

رادمهر، مهمترین موانع توسعه در شهرستان جاسک را عدم واگذاری طرح ها سرمایه گذاران در شعاع پنجاه کیلومتری شهر جاسک به سرمایه گذاران و کار افرینان بومی برشمرد و در ادامه افزود باید این موانع سریعاً مرتفع گردد و نیروها و سرمایه گذاران بومی بایست مورد توجه قرار گیرند تا فرآیند سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران مرتفع گردد.

فرماندار شهرستان جاسک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تعیین تکلیف اراضی مردم و روستاهای واقع در طرح های توسعه سواحل مکران مهمترین مسئله ای است که به آن پرداخته شده است و بحمدالله نتایج خوبی در این زمینه حاصل گردیده است.

رادمهر در ادامه تصریح کرد: بنظر می رسد یکی از مشکلات مهم طرح های نفتی عدم مدیریت واحد است لذا این طرح های عظیم نیازمند این است در قالب شهرک صنعتی یا منطقه ویژه نفتی با داشتن مدیریت واحد مورد توجه قرار گیرند.

فرماندار جاسک در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: بایست از ظرفیت اعتبارات توسعه سواحل مکران علاوه بر زیرساخت های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی برای توسعه زیر ساخت های شهری و روستایی هم بکار گرفته شود.

محمد رادمهر انتقال آب به حوزه غرب شهرستان را یکی از مطالبات مهم مردمی عنوان کرد و در ادامه ابراز داشت: لازم است موضوع مهم انتقال آب به حوزه غرب شهرستان در دستور کار جدی قرار گیرد و تامین اعتبار گردد.

رادمهر در ادامه افزود: همچنین توسعه و مجهز کردن شش موج شکن شهرستان و پیگیری مصوبه رسمی گمرک گوکسر از مهمترین مسائل مهم است که بایست بحث تامین اعتبار آن به طور ویژه دیده شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک گفت: مهمترین مطالبه مردمی تشکیل ستاد توسعه سواحل مکران است که با توجه به اینکه جاسک قلب توسعه مکران است لازم است این ستاد با محوریت جاسک تشکیل گردد.

وی از دیگر مطالبات مردمی جذب نیروهای کار در پروژه سواحل مکران، با اولویت نیروهای بومی را عنوان کرد.

فرماندار جاسک گفت: از دیگر مهمترین مطالبه مردمی این است ستاد توسعه سواحل مکران باتوجه به اینکه شهرستان جاسک قلب توسعه مکران است این ستاد در جاسک تشکیل گردد و جذب نیروهای کار در این پروژه باید با در اولویت قرار گرفتن نیروهای بومی مورد توجه قرار گیرد.

محمد رادمهر در ادامه افزود: باتوجه به اینکه مردم ضلع اصلی توسعه پایدار هستند توجه به مرزنشیان و ایجاد شغل پایدار یکی از مهمترین مطالبات مردمی است که بایست به آن توجه ویژه شود.

وی در ادامه افزود: شغل اصلی مردم خط سواحل مکران صیادی است با رعایت قانون اعطای مجوزهای صیادی و آبزی پروری جهت اشتغال و معیشت مردم بایست تسریع شود.

انتهای پیام/ 88055

نظر شما