شناسهٔ خبر: 50162416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار جاسک:

عدم واگذاری طرح‌هابه سرمایه‌گذاران بومی از موانع تولید درجاسک است

جاسک - فرماندار شهرستان جاسک گفت: عدم واگذاری طرح‌ها به سرمایه‌گذاران بومی از موانع تولید در شهرستان جاسک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رادمهر در نشست با معاون هماهنگی و اموراقتصادی وزیر کشور اظهار کرد: واگذار نشدن طرح‌ها در شعاع پنجاه کیلومتری شهر جاسک به سرمایه گذاران و کار افرینان بومی از موانعی است که به سرعت باید برداشته شود.

وی ادامه داد: نیروها و سرمایه گذاران بومی بایست مورد توجه قرار گیرند تا فرآیند سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران هموارشود که البته نتایج خوبی از تعیین تکلیف اراضی مردم و روستاهای واقع در طرح های توسعه سواحل مکران بدست آمده است.

‏فرماندار جاسک گفت: یکی از مشکل‌های مهم طرح های نفتی نبود مدیریت واحد است و این طرح های عظیم نیازمند مدیریت واحد در قالب شهرک صنعتی یا منطقه ویژه نفتی هستند.

رادمهر افزود: ظرفیت اعتبارات توسعه سواحل مکران علاوه بر زیرساخت های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی برای توسعه زیر ساخت های شهری و روستایی منطقه هم به کار گرفته شود.

مطالبه مردم، انتقال آب به حوزه غرب جاسک است

وی عنوان کرد: انتقال آب به حوزه غرب شهرستان را یکی از مطالبات مهم مردمی است که انتظار می رود در دستور کار جدی قرار گیرد و تامین اعتبار لازم انجام شود.

فرماندار جاسک گفت: توسعه و مجهز کردن شش موج شکن شهرستان و پیگیری مصوبه رسمی گمرک گوکسر از نیازهای مهم است که بایست بحث تامین اعتبار آن به طور ویژه پیگیری شود.

رادمهر خاطر نشان کرد: جاسک قلب توسعه مکران است بنابراین ستاد توسعه سواحل مکران بایستی با مرکزیت این شهرستان تشکیل شود و این مطالبه مردی است.

نیروی کار با اولویت نیروی بومی جذب شود

وی افزود: جذب نیروهای کار در پروژه سواحل مکران، با اولویت نیروهای بومی هم در راستای افزایش تعداد شاغلان و کاسته شدن از بیکاری شهرستان باید اجرایی شود.

رییس شورای اداری جاسک گفت: مردم ضلع اصلی توسعه پایدار هستند توجه به مرزنشیان و ایجاد شغل پایدار یکی از مهمترین مطالبات مردمی است که بایست به آن توجه ویژه شود.

رادمهر در آخر افزود: شغل اصلی مردم خط سواحل مکران صیادی است با رعایت قانون اعطای مجوزهای صیادی و آبزی پروری جهت اشتغال و معیشت مردم بایست تسریع شود.

فرماندار جاسک تصریح کرد: این شهرستان یکی از شهرستان های مهم و استراتژیک کشور است که دارای ظرفیت ها و قابلیت های بسیار مهمی در حوزه های گردشگری، کشاورزی، آبزیان، اقتصاد دریایی، پتانسیل های دریایی و صیادی، صادراتی است.

رادمهر اشاره کرد: ظرفیت های صادراتی جاسک و مرکز ثقل راهبردی بین سه استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان از ویژگی‌های شاخص اینجاست، همچنین ظرفیت های مهم توسعه سواحل مکران درحوزه گردشگری و اقتصاد دریایی مثال زدنی است که کارهای اساسی و زیربنایی بسیار ارزشمندی در این راستا در شهرستان انجام گرفته است.

نظر شما