شناسهٔ خبر: 50160180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار جاسک: ‏امکان ایجاد هزاران شغل در سواحل مکران وجود دارد

‏بندرعباس - ایرنا - فرماندار جاسک گفت: امکان ایجاد هزاران شغل با جذب سرمایه گذار در راستای طرح‌های سواحل مکران وجود دارد.

صاحب‌خبر -

  ‏محمد رادمهر پنجشنبه شب در نشست با معاون هماهنگی و اموراقتصادی وزیر کشور افزود: واگذار نشدن طرح‌ها در شعاع پنجاه کیلومتری شهر جاسک به سرمایه گذاران و کار افرینان بومی از موانعی است که به سرعت باید برداشته شود.

  ‏وی ادامه داد: نیروها و سرمایه گذاران بومی بایست مورد توجه قرار گیرند تا فرآیند سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران هموارشود که البته نتایج خوبی از تعیین تکلیف اراضی مردم و روستاهای واقع در طرح های توسعه سواحل مکران بدست آمده است.

  ‏فرماندار جاسک گفت: یکی از مشکل‌های مهم طرح های نفتی نبود مدیریت واحد است و این طرح های عظیم نیازمند مدیریت واحد در قالب شهرک صنعتی یا منطقه ویژه نفتی هستند.

  ‏رادمهر افزود: ظرفیت اعتبارات توسعه سواحل مکران علاوه بر زیرساخت های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی برای توسعه زیر ساخت های شهری و روستایی منطقه هم بکار گرفته شود.

وی عنوان کرد: انتقال آب به حوزه غرب شهرستان را یکی از مطالبات مهم مردمی است که انتظار می رود در دستور کار جدی قرار گیرد و تامین اعتبار لازم انجام شود.

فرماندار جاسک گفت: توسعه و مجهز کردن شش موج شکن شهرستان و پیگیری مصوبه رسمی گمرک گوکسر از نیازهای مهم است که بایست بحث تامین اعتبار آن به طور ویژه پیگیری شود.

رادمهر خاطر نشان کرد: جاسک قلب توسعه مکران است بنابراین ستاد توسعه سواحل مکران بایستی با مرکزیت این شهرستان تشکیل شود و این مطالبه مردی است.

وی افزود: جذب نیروهای کار در پروژه سواحل مکران، با اولویت نیروهای بومی هم در راستای افزایش تعداد شاغلان و کاسته شدن از بیکاری شهرستان باید اجرایی شود.

رییس شورای اداری جاسک گفت: مردم ضلع اصلی توسعه پایدار هستند توجه به مرزنشیان و ایجاد شغل پایدار یکی از مهمترین مطالبات مردمی است که بایست به آن توجه ویژه شود.

رادمهر در آخر افزود: شغل اصلی مردم خط سواحل مکران صیادی است با رعایت قانون اعطای مجوزهای صیادی و آبزی پروری جهت اشتغال و معیشت مردم بایست تسریع شود.

فرماندار جاسک تصریح کرد: این شهرستان یکی از شهرستان های مهم و استراتژیک کشور است که دارای ظرفیت ها و قابلیت های بسیار مهمی در حوزه های گردشگری، کشاورزی، آبزیان، اقتصاد دریایی، پتانسیل های دریایی و صیادی، صادراتی است.

رادمهر اشاره کرد: ظرفیت های صادراتی جاسک و مرکز ثقل راهبردی بین سه استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان از ویژگی‌های شاخص اینجاست، همچنین ظرفیت های مهم توسعه سواحل مکران درحوزه گردشگری و اقتصاد دریایی مثال زدنی است که کارهای اساسی و زیربنایی بسیار ارزشمندی در این راستا در شهرستان انجام گرفته است.

در جریان سفر ۲ روزه (چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری )معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور به شرق هرمزگان، آخرین وضعیت ۸۵ طرح مصوب شورای توسعه سواحل مکران بررسی شد.

دراین نشست با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری، فرمانداران شهرستان های میناب، سیریک و جاسک، مدیران کل دستگاه های اجرایی ذیربط و مجریان طرح در محل پایانه نفتی بزرگ جاسک برگزار شد.

این طرحها در زمینه پیشرفت های خط لوله انتقال نفت گوره - جاسک، نفتی ، پالایشی، پتروشیمی، برق، آبرسانی ، زیست محیطی وطرحهای سرمایه گذاری و گردشگری در مناطق شرق هرمزگان است که  پس از بازید موانع ومشکلات آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.

نظر شما